Findus32
Tack för dina råd...och skönt att höra att du överlevt flera graviditeter med restles legs, ibland känns det ju som om man inte ska orka mer. Jag äter både kalcium, magnesium och järntillskott, trotts att jag inte har låga värden av detta, och trotts att det inte hjälpt under de 5 månader jag ätit det. Och jag vet att det är ärvt från min pappas sida. Farmor kallade det benvärk och väderkrypningar i benen, pappa säger bara att han är en nattmänniska som bara inte kan sitta stilla på natten utan är ute och går, eller sitter och stampar medan han läser eller sitter vid datorn. Som jag sagt tidigare, ärftlig RLS verkar inte kunna botas med vitaminer. Själv kännnde jag nog av det redan i tidiga tonåren, och det har alltid blivit värre innan mens. Men nu under graviditeten har det varit outhärdligt.
Jag har nu blivit halvtidssjukskriven för att få en chans att sova lite på dagtid två dagar i veckan. Annars skulle jag nog gå under av trötthet.
Busbus
Banan innehåller rikligt med magnesium så det är säkert därför det kan funka. Mjölk har inte hjälpt på mej heller. Men varm mjölk eller välling har kännts lite avslappnande i alla fall.