Oj, kinin...det har jag inte hört tidigare, måste testa!
Jag har varit hos och pratat med flera läkare om detta samt varit i kontakt med patientföreningen för RLS och fått reda på endel saker. Man kan tydligen få sjukdomen på två sätt. Antingen är det p g a järnbrist, eller annan brist, tex magnesium, kalcium, B12, B6. Då är det lättare att komma i bukt med problemet. Det är ju bara börja äta kosttillskott.
Men sedan kan det vara en ärftlig sjukdom, ofta har någon i den nära familjen kännt av dessa symtom också. Då är det lite svårare att få hjälp med detta, speciellt när man är gravid eftersom de mediciner som finns inte bör ätas under graviditet och ammning. Det som då är problemet är att man har brist på ett ämne som heter dopamin som bildas i hjärnan. De mediciner som hjälper är samma mediciner som äts vid Parkinson, och de gör att hjärnan producerar mer dopamin.
Jag måste nog säga att jag provat allt snart. Inte kinin dock
Det som hjälpt mej bäst är att göra tåhävningar innan jag lägger mej samt smörja benen med Ice Power gel.
Jag har inte provat akupunktur. Så det är mitt nästa steg. Måste bara hitta nån som har koll på just rls.