Inlägg från: Flickanx2 |Visa alla inlägg
  • Flickanx2
    Annars då? Tja... har ju eldat på då som vanligt. 
    Och försökt att övertyga Doris (dvs. katten) om att det går bra att dricka ur hennes vattenskål och åtminstoneförsöka låta mina små enstaka, övervintrade blommor hålla till i mina fina vaser på bordet.

Ha det gött så länge, kram n

ekdungen.blogspot.se/

Vi har matat elden för tredje dagen i rad och nu är vi så trötta att vi bara ligger och njuuuter av den. 
    Ute i det fria under stjärnorna. Det är mysigt det också.
  • Flickanx2
    Det är kul att gå och strosa runt i affärer, även om det inte är något speciellt jag behöver köpa.
    Som för att drömma sig bort och bara vara liksom.
    Hittade den här på Jysk idag, jisses vad stor!
    "Man måste nog vara minst 2,2 meter för att komma i den!"
  • Flickanx2
    Så var december här med allt vad det innebär. Själv tycker jag om den månaden, just bara för att det är så mysigt att få sitta inne. Tända en massa ljus och mysa med nära och kära. Eller bara mysa med sig själv också, för den delen.

Sedan är det som om mitt hus liksom byter skepnad just under julen. Eftersom jag byter julgardiner och färger så känns det lite nytt och fräscht, liksom.

Ja, alla månader har sitt. Sommaren är såklart fortfarande min favorit men snabbt efter den kommer julen. Sämst tycker jag om november:

"Huha, den tycker jag vi kan hoppa över helt!", tänker jag och tänder mitt ljus här i vardagsrummet och fortsätter att mysa.

Ha det gott, kram n

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2

Äntligen kan jag gå ut till er alla med min 
    hemlighet.

"Jag är med i Farmen 2016!!!" 

Det är knappt att jag tror det är sant själv, fast det är det!
    Gissa om det har varit svårt att hålla tyst om ?

Jo, jätte faktiskt men nu är det alltså officiellt äntligen.

Detta har varit ett äventyr i mitt liv som det är svårt att slå.
    Det har varit jättetufft många gånger men lika mycket skratt som tårar har det blivit.

Jag är sjukt nervös inför säsongsstarten nu på söndag. 

Nu får ni alla mina vänner i uppdrag att följa med mig i detta äventyr på TV4. 

Kraaam på er alla 
    Smiley smile
  • Flickanx2
    FARMEN 2016

Här kommer en länk till min 
    videoblogg del 1

ekdungen.blogspot.se/

Äntligen
     har det dragit igång! Premiärstarten hade 843 000 tittare, och stod då i konkurrens med "Så ska det låta"! Det var inte dåligt det. Här på min videoblogg kommer jag att bjuda på smaskigadetaljer som inte alltid visas i programmet. Det blir förklaringar om hur konflikterna utspelade sig men också en hel del skratt. Ja, kort och gott allt. Till och med saker som hände utanför kamerornasgranskande öga ;) 
    Lovar att du kommer att tycka det är roligt att se, så  häng gärna med mig.

Kram nilla
  • Flickanx2

ekdungen.blogspot.se/

Lyssna på radiointervjun:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6344026&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
    Idag blev jag intervjuad i radio P4. Superkul! Det var ganska tidigt på morgonen så jag ser ut som om jag nyss stigit upp ur sängen på bilden. ;)

Kul var det att få dela med mig till lyssnarna om hur det kan gå till på Farmen. Passade på att berätta att det finns lite av en "naken-chock" även i år. Kanske en ny "Naken-Janne", vem vet. Den som fortsätter titta får se.

Vi tog även upp lite om att det finns både för och nack-delar med att vara med i dokusåpor, eftersom det faktiskt är den andra jag är med i. Har tidigare varit med i såpan om Böda Camping. Vi pratade även om att det finns mycket näthat men "peppar-peppar", så har jag än så länge mest fått positiv respons på min medverkan. Även om jag redan nu bestämt mig för att inte ta åt mig om det skrivs något elakt så måste jag nog ändå medge att det gör lite ont att läsa. Därför är jag överlycklig nu över alla härliga ord ni därute överöser mig med. TACK. Fortsätt gärna med det ;)

Kram Nilla
  • Flickanx2

Nyfiken på vad som hände på Farmen till och med dag 5?

ekdungen.blogspot.se/

Hej igen! Nu har vi kommit till dag fem på Farmen och konflikterna hägrar redan på gården. Ewonne retar sig många på men även Ali, som verkar vilja gå och sova mer än att jobba som oss övriga deltagare. 

Robins val av förste-kämpe blir något av en chock för oss andra farmare, då vi mer eller mindre faktiskt räknar med att det ska bli Ewonne som ska bli vald. Jag vill inte att Ali ska riskera att åka hem eftersom han och jag klickar riktigt bra men spelets regler är något vi måste förhålla oss till hela tiden. Om Robin väljer taktiskt eller för gruppens bästa, det får du själv försöka utröna ;)

Annars så kan jag säga att det är superjobbigt just nu med allt regn som öser ned. Vår hungerkänsla börjar ge sig till känna och detta gör att vår ork tar slut fort och konflikterna var mycket värre i verkligheten än vad som visas på tv.

Kram Nilla
  • Flickanx2
    Utdrag ur boken som jag skriver just nu "Farmen 2016, det Sociala Experimentet":

Det slår mig att jag är helt utlämnad till min nya familj, till de människorna som nu tågar in till Farmen. 16 okända personer som alla säkerligen har både sina för och nackdelar.
    Fast inte bara inför dem, jag är även utlämnad inför alla som senare kommer att titta på programmet på tv. Alla ska komma att bedöma min insats och mitt utseende men även mitt sätt att vara i denna stundande tävling.

Nu blir jag tvungen visa mitt osminkade jag och det finns ingenting i världen jag kan göra åt saken. Detta i en miljö som jag inte ens i min vildaste fantasi kunde föreställa mig. Endast med de kläder jag har på kroppen och i min tunga säck på ryggen ska jag genomleva en hård och tuff tid framöver.

Jag är på väg in i tävlingen med ett antal kameror hack i häl som ska bevittna och sedan göra sin egen tolkning av det hela. Det enda jag kan tänka just nu är:
    ?Huh, vad har jag gett mig in i??.

Nu finns inte längre någon väg tillbaka. Nu är det inget annat att göra än att bara gilla läget.
    Det som tar upp min tankeverksamhet just nu är de människor som jag ska tillbringa min närmsta tid med inne på Farmen. Det gör mig lite nervös och rädd.

?Vad är det för människor jag ska leva med??, säger jag i den allra första synk som jag har.
    ?Hur är de? Snälla, konstiga? Dumma??., frågar jag mig själv. Det är sådana tankar som snurrar runt i mitt huvud. Jag sneglar på deltagarna som går bredvid mig i den snåriga skogenVi är äntligen är på väg in tillFarmen.

ekdungen.blogspot.se/

Svar på tråden Länka till din blogg här!