Inlägg från: Flickanx2 |Visa alla inlägg
  • Flickanx2

Länka till din blogg här!

Den årliga "växthus-festen" är avklarad.
    Vi är några tjejer som går under namnet "mamma-gänget", en härligt brokig samling med olika kvaliteter.

I ärlighetens namn tror jag att vi är rätt ö-kända vid det här laget i vår lilla by.
    Ibland kan det gå rätt vilt till på våra fester, det kan ju det.

Fast till vardags bara träffas vi, pladdrar och skrattar mycket.
    Låter våra barn leka under tiden vi mammor har mycket att gå igenom.

Ibland pratar vi så mycket att kaffet hinner kallna, innan jag ens fått det till munnen.
    Andra gånger är det bara skönt att få sätta sig och lyssna in vad de andra säger.

Vi lever under ett motto och det ska sägas med lite dålig engelska (lite som om du vore berusad... för det var ju så det kom till. Fast det sa jag inte, nähädå).

"What sais in the växthus - stay´s in the växt-hus!".

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    Två små spioner som gömmer sig.

Ursäkta att jag nu kanske "trampar nå´n på tårna", fast jag upplever att många kvinnor tycker att de inte hinner med det ena och det andra.

Har hoppat ur och i mina stövlar idag. då jag hållit på med lite uteliv samtidigt som barnen ska ha mat och så. För mig är det bara underbart att höra barns skratt medan jag donar med annat.

"Det är ingen konst att tänka som en karl. Det är bara att tänka som vanligt... fast litet mindre!" 
  • Flickanx2
    "God dag!", sa han till mig.
    Jag blev förbryllad, tittade mig omkring:

"Menar herrn mig?", frågade jag så artigt jag kunde tillbaka.
    Den äldre herren nickad och log så fint tillbaks, sen stöplande han vidare.

Varför känns vi det "konstigt" när någon som vi inte känner hälsar på oss,?
    "Gud, vad töntiga vi är egentligen!".

Ja... det var väl det jag reflekterade över på vår lilla affärsrunda.
    Förutom att barnteatern "Pettson och Findus" var jätterolig och fick oss på gott humör.

ekdungen.blogspot.se/
  • Flickanx2
    Kan inte vara ute i trädgården för det blåser o regnar nå´t förfärligt. Hörde på teven att Växjö har 45 minuter solljus per dag, just nu. Fast om bara någon månad eller så kommer isen, då ska det visst lossna och bli lättare. Litar på det. Tills dess "mediterar" jag genom att sticka, vad gör DU för att stå ut med mörkret?

http://ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    Kryper i smyg upp på vinden och plockar stånkandes ned lådor med julpynt. Försöker desperat gömma, på alla möjliga och omöjliga ställen. Det ligger tomtar under sängarna och änglarna gömmer jag i lampskärmarna. Juleljusen har jag ställt lite sporadiskt bakom gardinerna.Det är låångt till jul, tycker jag:

ekdungen.blogspot.se/

Svar på tråden Länka till din blogg här!