tips till familjerätten?
Hej!
Är det någon som har några tips om hur man skall lägga fram att man vill ha växelvis boende hos familjerätten? Kanske några andra tips på bra saker att tänka på osv.
Är nu mitt i skilsmässan och det har tagit soc. ungefär två månader innan de fått fram en tid (i slutet av denna månad???). Har en ett och ett halvt år gammal son som jag nu snart inte får träffa för hans mor. Hon skall vara med och styra och bestämma vad vi får göra, vem vi får träffa och att han numera inte får lov att sova över hos mig så att vi kan få en vardag tillsammans...
Känns väldigt jobbigt och svårt att orka stå emot all skit som hans mor kastar ur sig "du har ett onormalt intresse för barn" "jag är hans säkerhet" "om jag inte känner mig trygg så behöver jag inte lämna honom ifrån mig" osv.
Hoppas på tips och förslag/LP
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-04 17:32
Det blev en riktig katastrof där två socialtanter sitter och nickar och håller med exet och tycker att 8 till 16 lördag och söndag samt två timmar en dag i veckan räcker...
Ringde Pappa-barn svergie och fick svar att den trampminan skall man akta sig för, en kollega på jobbet hade gått ett antal möten på familjerätten och det slutade med att socialtanten vittnade mot honom i TR. Skall dit en gång till men inte mer. Advokat är kontaktad och det är i TR. som vi kommer att lösa detta.
Kan rekomendera att gå med i Pappa-barn Svergie för ju fler vi är desto mer kan vi skrika på en förändring!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-11 17:27
Till Haddokk och alla andra kan jag bara säga att UNDVIK kontakten med familjerätten! Enbart kvinnan kommer att få hjälp av denna instans!
Ta kontakt direkt med advokat och stäm för att få tr. att reda ut för kvinnan hur det skall förhålla sig! Snart är jag själv där men väntar till efter jul/nyår helgen för att träffa min son överhuvudtaget! Det första kvinnan kommer att göra när hon blivit stämd är att dra in umgänget för er/oss! Några timmar med barnet är ju trots allt bättre än inga...
Tips på bra advokater kan ni få hos pappa-barn Svergie som jag verkligen rekomenderar att ta kontakt med. NI/vi är inte ensamma och det finns nätverk som är utbygda tro inget annat!