Inlägg från: LillaL8 |Visa alla inlägg
  • LillaL8

"OTUR" efter konisering???

Hej!

Nu har jag äntligen genomgått en operation på livmodertappen då dom med en elektriskt skärande behandling tog bort dom cellförändringar som jag hade...
    Dom använde lokalbedövning, klart att d va obehagligt men jag tycker ändå att operationen gick ok...
    men nu till d som jag INTE tycker känns ok
    nu ska ju proverna skickas för analys o jag kommer om 4-5(!) veckor att få ett besked(vävnadsprov) om hur cellförändringarna egentligen ser ut...o jag e sååå orolig!
    Sköterskan sa att vanligtvis får dom bort allt...MEN om man har "OTUR" så finns d kvar eller att d finns sånt som dom inte kunde se innanför det som dom tog bort, o isåfall får man genomgå en större undersökning/operation fattade jag d som...
    så nu undrar jag om d e nån därute som har haft "OTUR"???

Hälsningar från en något orolig LillaL8

• Svar på tråden "OTUR" efter konisering???
  • LillaL8

Hej Pirri!

Stackars dej som hade "otur"...men va härligt att du e frisk nu

Ja klart att d måste blir riktigt jobbigt m alla turer på kliniken...
    för min del så e jag nog mest rädd för komlpikationer o att "det" ska ha spridit sej, all denna oro o väntan...men d e förhoppningsvis som du säger..."att det ordnar sej nog"

Tack för svaret!...
    Nån annan som har varit me om detta oxå kanske o som vill berätta lite mer???

MvH, LillaL8

• LillaL8

Hejhej!

Skönt o få höra från andra som har varit o e i samma situation!

LILLMISS:
    Jag håller m dej, själva operationen gick ok, men denna väntan på d där brevet...phuu!Jag har väl ca. 4 veckors väntan framför mej, men ska försöka att inte tänka på d så mycket.
    Vi planerade oxå för barn, o d e rätt mycke planering innan eftersom jag har diabetes, MEN, allt blir inte alltid som man vill o har planerat!!!...
    jag fick reda på att d skulle bli operation för cellförändringarna o instruktioner att jag inte "får" bli gravid innan jag har gjort första återkollen som e efter 4 månader(!)...suck!!!
    o sen vänta på d svaret en månad...
    så planerna för att skaffa barn får skjutas nåt halvår framåt...ja, om nu alla prover visar sej va ok.
    LILLMISS: Sa läkaren inte till dej att du skulle vänta me att bli gravid???

PIRRI:
    Va tror du...jag gjorde ingreppet för 3dgr sen o jag har ont i magen, känns mest som mesnvärk ioförsej o som jag tror e helt normalt att ha i nån vecka efteråt, men sen hugger d liksom till emellanåt, ner mot ljumsken eller bäckenet liksom, o mest när jag rör på mej...vet ju att d va längesen du hade dina problem o att du fick hög feber o mycke ont, men tänkte ändå fråga om d va nåt liknande du kände?...man e ju som sagt lite småorolig!

Ha d så bra!
    /LillaL8

• LillaL8

BACILLEN:

Fyy, va hemskt, förstår att du har haft ett riktigt jobbigt år
    men jag hoppas att du nu kan försöka se framåt istället, o jag hoppas att du blir gravid snart o att operationerna inte ska ha nån inverkan på det...LYCKA TILL!!!

LILLMISS:
    Om jag va du så skulle jag absolut dubbelkolla m läkaren ang. om d verkligen e ok att bli gravid innan första återkollen, för se vad som hände när Bacillen gjorde sin efterkoll, den visade att d fanns cellförändringar kvar o då vill man ju inte va gravid.

Jag hade medelsvåra förändringar, o om några veckor får jag förhoppningsvis samma svar som du, att förändringarna förhoppningsvis e borta ...håll tummarna för mej oxå!

Du...vi planerade ju oxå för barn, o all planering bara rasade samman när jag fick beskedet...cellförändringar o att jag får vänta m att bli gravid...jag va ju först heldeppig iome att jag oxå har diabetes o då krävs ju en hel del planering inför en graviditet...
    men nu när jag har ställt in mej på att min d faktiskt e som läkaren sa, min hälsa som kommer i första hand...o att jag sen kan skaffa en liten.

Hoppas allt kommer att lösa sej för dej!
    Stor Kram!
    LillaL8

Svar på tråden "OTUR" efter konisering???