• cosinus

Fler som har problem med barn med trassligt hår??

Vanligt balsam och inte någon kombo säger jag. Vi har i princip alltid kört vuxenbalsam då jag inte har det i luggen så det ändå inte kan svida i ögonen och så fort barnet kan blunda och inte få svid i ögonen så har jag gått över på samma schampoo som mig själv.

Men bäst alla kategorier på att reda ut trassel är denna www.tangleteezer.com/products_site.php Det finns att köpa på svenska sidor också, det är bara att googla.

Helt magisk och dottern som tidigare klagat rejält när jag kammat säger nu inte pip. Grannen som jag tipsat är också helt lyrisk. Jag hade hört bra om denna borste innan men inte velat beställa innan jag visste att den funkade men så bodde vi i somras hos en familj som hade en och den är verkligen helt underbar. Ist för att liksom dra åt tovorna som vanliga kammar/borstar gör så reder den ut det som går lätt och släpper resten (tunna mjuka piggar av olika längd). Jag upplever att man kanske får dra 2-3 ggr mer på samma ställe men i gengäld luggas den aldrig och det lossnar mycket mindre hår.

Svar på tråden Fler som har problem med barn med trassligt hår??