• Analoga

Fler som har problem med barn med trassligt hår??

Min 5-åriga dotter har så trassligt hår så jag tror jag blir tokig! Hon har ett sånt där typiskt skandinaviskt hår, som jag för övrigt också har, mjuka fina hårstrån. Vi går till frisör och klipper hennes hår regelbundet, tvättar hennes hår två gånger i veckan med kombinerat schampo-balsam för barn, men det spelar ingen roll, för varje morgon när jag ska kamma ut hennes hår så är det så otroligt trassligt (och statiskt) så jag får hålla på ett bra tag för att få ur alla knutar. Jag är försiktig men det gör ju ändå ont för henne. Dessutom när jag äntligen fått ur en "knut" så lossnar det massa hårstrån i kammen!

Om jag kammat ur håret ordentligt på morgonen, så trasslar det ändå på något konstigt vis ihop sig under dagen så om jag kammar på kvällen är det också trassligt...

Balsamspray från apoteket hjälper bara lite.

Fler som har detta problem? Finns det något man kan göra?

• Svar på tråden Fler som har problem med barn med trassligt hår??
  • JessAnn

Min tjej, dock 6 år nu har ljust lockigt (korkskruvar) hår. Det kan ta upp till 1 timme att kamma ut det. Hon är så håröm.
    Vi gör nu så att när hon duschar tvättar vi det. Lägger i balsam, samma som jag har. (har likadant hår som hon) Kammar det i duschen blött med balsam i. Det går jättebra. Sen låter vi det torka lite o kammar ut det igen. Natten har hon alltid fläta så det går snabbt att kamma det på morgonen innan skolan.

• vit pion

Jag bytade ut örngottet mot ett "silkigare", kanske i bomullsatin. Då blir det mindre knutor i håret. Lycka till!!

• Majsan70

Vi sprayar med Alternas hemp sprayshine och alla tovor är borta.
    Min svägerska har i ett speciellt serum i topparna på min brorsdotter för att slippa tovorna. Jag föredrar dock sprayen..luktar gott citronaktigt o håret får en otrolig lyster.

• Analoga
    Majsan70 skrev 2009-10-17 11:08:52 följande:
    Vi sprayar med Alternas hemp sprayshine och alla tovor är borta. Min svägerska har i ett speciellt serum i topparna på min brorsdotter för att slippa tovorna. Jag föredrar dock sprayen..luktar gott citronaktigt o håret får en otrolig lyster.
    Var har du köpt den?
  • Majsan70
    Analoga skrev 2009-10-17 11:39:57 följande:
    Var har du köpt den?
    Jag får alla mina produkter, men söker man på Alterna på nätet kan man köpa online har jag sett.
    I övrigt har jag sett produkterna på Salong Victor här i Götebporg där jag bor.
  • Sandrisen80

Köp Apolivas balsamspray på Apoteket! Den e toppen! 35:- flaskan å räcker hur länge som helst! Flaskan hittar du lätt, har 5myror är fler än 4 elefanter-motiv...

• JessAnn

Det går lika bra att balanda ut balsam i vatten och spruta ihåret.

• clinan

Vi har schampo och balsam för fint hår, sen köpte vi ett serum hos en frisör som vi tar i när hon duschat, samt att vi använder en sån svinborste.

• ashera

Mina barn fick lätt trassligt hår när vi bara använde kombinerat schampo-balsam för barn. Nu tar vi alltid vuxenbalsam också och det har blivit mycket bättre.

Svar på tråden Fler som har problem med barn med trassligt hår??