• 060810

När bäst att åka till Disney World i Florida?

Jag funderar på att åka till Disney World i Orlando/Florida med mina 2 barn som är 3 och 1.5 år gamla.
    När är det bäst att åka dit?
    Någon som varit där som har tips??

Måste nog tyvärr ha med en paraplyvagn till båda då jag är rädd att min stora kan försvinna i folkvimlet där även om hon går väldigt fint brevid.
    Funkar det ens med vagn i usa? Har hört att det är VÄLDIGT opopulärt med vagnar där.. :( Men det kan ju bara vara rykte med ju.
    Någon som har tips till en drömmande ensamstående mamma??

Vi har hittat en resa i december och en i mars som skulle passa oss, men vilket blir bäst tror ni? Den i dec, är utresa 2 december och komma hem den 13 dec.

• Svar på tråden När bäst att åka till Disney World i Florida?
  • 060810

Ja bara det att sonen väger snart 15 kilo så honom vill jag INTE bära i mars i så fall + att han har epilepsi så en vagn lär behövas. Men frågan är om jag inte ska satsa på en singel paraplyvagn + sele till dottern.

Lutar väl åt att det blir mars så jag hinner spara ännu mer fickpengar. Just nu över resa och inträde i D W så har jag 7000 kr. Kan det räcka?

• 060810

Hihi, jag har sele till dottern som ska tas med + att det lutar åt en syskonvagn till henne och sonen.

Resan är bokad och vi åker den 3:e november och kommer hem den 14:e!!
    Helt sjukt, men snart åker vi!

• 060810

Ja resan är bokad och får se hur många dagar barnen orkar.
    Har tänkt 7 dagar men spridda och inte 7 dagar i sträck.
    Blir att ha med en syskonvagn, men vilken vet jag inte.
    Så jäkla svårt att hitta någon som passar mina 2 "stora" barn.

• 060810

Tack! :)
    Vi kommer ta det lugnt och köper ett 7 dagars pass men gråter inte om det bara blir 3-4 dagar eller något sådant. Prisskillnaden var inte alls stor och man kan utnyttja dessa 7 dagarna inom en 10 dagars period och då blir det lite paus med där vi kan göra annat.

Svar på tråden När bäst att åka till Disney World i Florida?