• 060810

När bäst att åka till Disney World i Florida?

Jag funderar på att åka till Disney World i Orlando/Florida med mina 2 barn som är 3 och 1.5 år gamla.
    När är det bäst att åka dit?
    Någon som varit där som har tips??

Måste nog tyvärr ha med en paraplyvagn till båda då jag är rädd att min stora kan försvinna i folkvimlet där även om hon går väldigt fint brevid.
    Funkar det ens med vagn i usa? Har hört att det är VÄLDIGT opopulärt med vagnar där.. :( Men det kan ju bara vara rykte med ju.
    Någon som har tips till en drömmande ensamstående mamma??

Vi har hittat en resa i december och en i mars som skulle passa oss, men vilket blir bäst tror ni? Den i dec, är utresa 2 december och komma hem den 13 dec.

• Svar på tråden När bäst att åka till Disney World i Florida?
  • superpuma80

Jag skulle nog åka dit i mars. Lagom varmt och inte så hysteriskt med folk på parkerna. Har dock inte varit där med barn (min dotter är 3 mån) så jag kan inte hjälpa dig med den biten. Men det ligger något i det du säger om barnvagnar, man ser sällan mammor ute och promenera med sina vagnar i USA som är så vanligt här. På de stora nöjesparkerna ser man ofta barn i sele och det är ju praktiskt.

Vi var i Florida förra året men då gick vi bara på Universal och på Island of adventures. Florida är underbart! Besök gärna någon vattenpark också, de brukar barn gilla. Wet and wild är kul.

• 060810

Ja bara det att sonen väger snart 15 kilo så honom vill jag INTE bära i mars i så fall + att han har epilepsi så en vagn lär behövas. Men frågan är om jag inte ska satsa på en singel paraplyvagn + sele till dottern.

Lutar väl åt att det blir mars så jag hinner spara ännu mer fickpengar. Just nu över resa och inträde i D W så har jag 7000 kr. Kan det räcka?

• evaoregon

Vagn är inget problem, du kan t om hyra en på Disneyworld. Jag bor i USA och brukade promenera mycket med mina barn i vagn när de var yngre (nu är de 8 resp 5 år). Jag skulle rekommendera en vagn där båda barnen får plats för det blir väldigt mycket promenerade i parkerna.

December är bättre än mars. I mars är det nämligen spring break här i USA, vilket ungefär är som sportlov och som infaller olika veckor över hela USA ifrån slutet av februari till början av april. I början av december är det lågsäsong på disney world.

Jag skulle nog rekommendera dig att resa i början av december nästa år för då hinner du spara lite mer och barnen hinner bli lite större (parkerna rekommenderas ofta för barn ifrån 4 till 5 års ålder).

• Hannaliten

Jag haller med evaoregon. Res inte nar det ar spring break har, da ar det massor av folk dar. Jag har varit pa DW i december och det var hyffsat.
    1,5 ar ar nog i yngsta laget for barn. Min dotter var med nar hon var 2, 5 och det var ocksa lite ungt tyckte jag.
    Tips: Anvand FASTPASS pa sa manga attraktioner som mojligt. Jattebra system!

• brainn

Tycker också barnen är i minsta laget. Vänta tills de kan få ut något av resan och framför allt att de kommer ihåg dem efteråt.
    Har inte varit där med barn, men utan. Nu är mina snart 6 år, och först nu känner jag att det skulle fungera att ta med dem dit.

• Dixie

jag hade nog också väntat tills barnen är större att åka till Disney world!

• superpuma80

Jag var otydlig, jag menade alltså sele med koppel. Alltså typ en sån man har till hundar. Låter barbariskt men faktiskt praktiskt.

• 060810

Hihi, jag har sele till dottern som ska tas med + att det lutar åt en syskonvagn till henne och sonen.

Resan är bokad och vi åker den 3:e november och kommer hem den 14:e!!
    Helt sjukt, men snart åker vi!

• evaoregon
    060810 skrev 2009-10-16 22:27:43 följande:
    Hihi, jag har sele till dottern som ska tas med + att det lutar åt en syskonvagn till henne och sonen. Resan är bokad och vi åker den 3:e november och kommer hem den 14:e!! Helt sjukt, men snart åker vi!
    Åh, det är snart! Återkom gärna med fler frågor!
  • Mamma till två hjärtan

Vi var där för ett år sedan och de var många som hade vagn, men jag kan ju tycka att barnen är för små för att orka med. Vi var fyra vuxna som knappt orkade med alla intryck. Om jag hade varit dig skulle jag vänta ett par år.

Så liten, men så underbar...
  • 060810

Ja resan är bokad och får se hur många dagar barnen orkar.
    Har tänkt 7 dagar men spridda och inte 7 dagar i sträck.
    Blir att ha med en syskonvagn, men vilken vet jag inte.
    Så jäkla svårt att hitta någon som passar mina 2 "stora" barn.

• bebisvild

Florida är jättemysigt!! Hur o när åker ni? charter el reguljärt? Mars är varmare men mer folk:)

• evaoregon
    060810 skrev 2009-10-17 22:10:04 följande:
    Ja resan är bokad och får se hur många dagar barnen orkar. Har tänkt 7 dagar men spridda och inte 7 dagar i sträck. Blir att ha med en syskonvagn, men vilken vet jag inte. Så jäkla svårt att hitta någon som passar mina 2 "stora" barn.
    7 dagar på Disneyworld låter mycket. Det finns andra parker i Orlando, t ex Seaworld som jag kan rekommendera.
  • 060810

Tack! :)
    Vi kommer ta det lugnt och köper ett 7 dagars pass men gråter inte om det bara blir 3-4 dagar eller något sådant. Prisskillnaden var inte alls stor och man kan utnyttja dessa 7 dagarna inom en 10 dagars period och då blir det lite paus med där vi kan göra annat.

• melicia

februari är en bra månad men då är mycket dels stängt och skit i animal kingdom ta bush garden istället. flera attraktioner. Animal kingdom har 3 attraktioner förutom djur!

Svar på tråden När bäst att åka till Disney World i Florida?