Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

När bäst att åka till Disney World i Florida?

Vagn är inget problem, du kan t om hyra en på Disneyworld. Jag bor i USA och brukade promenera mycket med mina barn i vagn när de var yngre (nu är de 8 resp 5 år). Jag skulle rekommendera en vagn där båda barnen får plats för det blir väldigt mycket promenerade i parkerna.

December är bättre än mars. I mars är det nämligen spring break här i USA, vilket ungefär är som sportlov och som infaller olika veckor över hela USA ifrån slutet av februari till början av april. I början av december är det lågsäsong på disney world.

Jag skulle nog rekommendera dig att resa i början av december nästa år för då hinner du spara lite mer och barnen hinner bli lite större (parkerna rekommenderas ofta för barn ifrån 4 till 5 års ålder).

• evaoregon
    060810 skrev 2009-10-16 22:27:43 följande:
    Hihi, jag har sele till dottern som ska tas med + att det lutar åt en syskonvagn till henne och sonen. Resan är bokad och vi åker den 3:e november och kommer hem den 14:e!! Helt sjukt, men snart åker vi!
    Åh, det är snart! Återkom gärna med fler frågor!
  • evaoregon
    060810 skrev 2009-10-17 22:10:04 följande:
    Ja resan är bokad och får se hur många dagar barnen orkar. Har tänkt 7 dagar men spridda och inte 7 dagar i sträck. Blir att ha med en syskonvagn, men vilken vet jag inte. Så jäkla svårt att hitta någon som passar mina 2 "stora" barn.
    7 dagar på Disneyworld låter mycket. Det finns andra parker i Orlando, t ex Seaworld som jag kan rekommendera.
Svar på tråden När bäst att åka till Disney World i Florida?