Vi med Kronan-vagnar del 12
VinterNoll2 skrev 2010-01-08 19:16:09 följande:
Jag brukar dra ut den bak (så att min drake syns) men den blir rätt stor på sidorna då, tycker det är ett fasligt "piffande" då man ställer upp i sittläge. Jag har haft problem med att få upp min i fullt sittläge, det har alltid varit lutning på ryggdelen vilket stört mig. Det har gått att få fram ryggen men den har inte fastnat. Igår fick jag till det och det verkar som om innersta bygeln på suffletten tar emot så jag får först dra den bakom ryggen och sen fälla upp i fullt sittläge (så att ryggen är helt rak uppåt) Nån mer som haft det problemet eller har jag satt bygeln åt fel håll?Att suffletten bara blir bylsig om man felmonterar det stämmer inte. Det är ju bara två knappar man sätter fast bakom, på vilket sätt kan man felmontera den liksom??
Jag tror att det egentligen inte är tänkt att man ska kunna ha ryggstödet spikrakt, blir samma för mig när jag försöker att den inte vill haka fast riktigt. Tror inte att du satt bygeln åt fel håll. Det ska nog vara lätt lutat på det högsta läget så det totalt blir 3 lägen man kan välja mellan. Jag har också gjort som du någon gång att jag lyckats få upp ryggstödet efter lite meckande, men det såg inte alls bekvämt ut för lillan att sitta så rak i ryggen så jag ändrade tillbaka direkt.