Inlägg från: Pearl22 |Visa alla inlägg
  • Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Pumpkin skrev 2009-11-27 10:16:27 följande:
    Hej! Här är en som nästan är helt såld på Kronan, det är den vagnen som står högst upp på listan inför bebisens ankomst i alla fall. Men en fråga, vissa tycker att den ser så liten och trång ut - är det något ni märkt av? Får man plats med en ordentlig åkpåse utan att det blir för trångt även när bebisen börjar bli lite större?
    Jag tycker precis tvärtom, att den är väldigt rymlig i jämförelse med andra vagnar! Jag hade kronans åkpåse i min liggdel och jag kunde gott och väl bädda med extra filtar i den då det var riktigt kallt, utan att det blev för trångt för lillan.
  • Pearl22
    Pumpkin skrev 2009-11-27 10:21:47 följande:
    Tack för svar! Får jag fråga hur länge du använde liggdelen?
    Jag använde den ungefär ett halvår. Eftersom min flicka bara ville sitta upp mot slutet så bytte jag till sittdelen, men fortsatte använda mjukliften till den de gånger hon skulle sova så jag bara kunde bära in henne sen.
  • Pearl22
    anniki81 skrev 2009-12-04 12:19:46 följande:
    Hej! Har haft min kronan i 2 månader och är toppen nöjd med den. Har använt åkpåsen när jag varit ute och gått. Nu har jag köpt en mjuklift oxå så att jag kan flytta min lilla tjej lättare om hon har somnat. Frågan är nu, blir det för varmt om jag både har åkpåsen och mjukliften när jag är ute och går? Hur gör jag?
    Det beror ju på hur kallt det är och hur mycket kläder du har på lillan... Du kan ju ha precis som innan du skaffade mjukliften, fast kanske låta bli att dra igen dragkedjorna på mjukliften? Alternativt skippa åkpåsen helt och bädda med varma filtar istället och dra igen mjukliften förstås. Du får prova dig fram
  • Pearl22
    EmmAhh skrev 2009-12-14 12:24:22 följande:
    Ni verkar stormförtjusta i Kronanvagnar på den här sidan, men om ni måste ange negativa saker om den/mindre bra saker, vilka är det? Jag står i valet och kvalet mellan en kronanvagn (duopaketet) och en emmaljungvagn(smart duo eller edge duo). Emmaljunga tycker jag har en snyggare vagn då det finns fler tyger att välja på, medan kronan har ett lockande pris. :)
    Jämfört med emmaljunga så har kronan inte samma typ av fjädring... eller "gung" kanske man ska säga. Kronan är såklart inte helt stel, den fjädrar ju fast själva chassit är annorlunda... inget jag ser som negativt egentligen men kan vara bra att veta ifall man inte har möjlighet att provköra en kronan-vagn innan köp.

Du vet väl att man kan byta klädsel på kronan också!?
  • Pearl22
    VinterNoll2 skrev 2009-12-20 09:21:23 följande:
    Nu har vi bytt till sittvagnen och jag har målat på en silluettdrake på suffletten och det blev riktigt bra! Jag ritade dit med en vanlig penna och fyllde i konturerna med sån relieffpenna för tyg. Vi blev jättenöjda, vagnen blev hur cool som helst och nu är det garanterat ingen annan än jag som har en sån vagn (mot förut då flera i mitt område har röda vagnen) - en röd med drake på Jag har också lagt ner fårskinnet och åkpåsen i vagnen så det ser jättemysigt ut. Lillkillen gillade den också för det blir ju som en koja då man fäller suffletten
    Åååh, låter som om du fått en riktigt supermysig vagn. Vill gärna se bilder!!
  • Pearl22
    minefix skrev 2009-12-25 21:25:42 följande:
    jag tror att knarrandet beror på att plasten blir hårdare när det är kallt ute på samma sätt som det blir mjukare när det är varmt ute. Sen ska man ju smörja alla rörliga delar regelbundet och tvätta chassit då och då för bäst resultat och hållbarhet. Men det är bara vad jag tror sen om det är så eller inte vet jag inte.
    Det tror jag med. Plastdetaljerna knarrar på min vagn också när det är riktigt kallt ute, annars är de tysta :)
  • Pearl22

Såg på kronans hemsida att de har en nyårskampanj just nu, eller fram till ikväll kan man väl säga... De delar ut klädslar gratis till alla som har en duovagn, i sin visningsbutik i täby! *tipsar er som bor i närheten*

• Pearl22
    VinterNoll2 skrev 2010-01-04 20:07:13 följande:
    Som tidigare utlovat så kommer två bilder av min egendesignade sittvagn (om man nu kan skriva så), de finns i mitt galleri (Design-mappen): www.familjeliv.se/Hem/vinternoll2/galleri.php... Rakt framifrån är det en drake, sen har jag förstorat huvudet och målat dit ett på vardera sida av suffletten. På taket har jag ritat kroppen, det blir som ett S och det passar både sonens förnamn och vårt efternamn Jag är jättenöjd och jag har fått flera positiva kommentarer av grannar och vänner. Och det är ingen som har en röd Kronan sittvagn med en drake på!
    Gud va snyggt!!! Vad har du använt att rita med?
  • Pearl22
    VinterNoll2 skrev 2010-01-04 20:42:55 följande:
    Tack Jag använde relief-färg på tub för textil. Det ska att gå att tvätta utan strykning men vi får se... Å andra sidan, hur ofta tvättar man sin klädsel?
    Nej, det är sant. Jag har då inte tvättat någon av mina klädslar än och jag har haft vagnen snart ett år :)
    stina84 skrev 2010-01-04 20:44:38 följande:
    Hej tjejer! Här är en till som tänkt köpa mig en kronan barnvagn Jag har helt fastnat för en röd som du har vinternoll2. Fast jag hittar ingen röd att beställa på kronan.com hur ska jag göra, någon som vet? Vi har ingen möjlighet att åka till någon butik, finns ingen i närheten där vi bor.. Så vi msåte beställa från nätet. Tacksam för svar!
    Jag tycker mig ha läst någonstans att det ska komma nya färger nu under våren..? Men jag är inte alls säker... Som sagt, maila kronan så får du veta och berätta gärna här vad du fick för svar!
  • Pearl22
    UnderYtan skrev 2010-01-06 10:19:03 följande:
    Hej alla! Jag tänkte köpa en Kronan-vagn nu i Januari men har nu hört dessa negativa saker... stämmer dom för er? * Det är drar i liggdelen, suffletten håller inte riktigt tätt. * Regnskyddet är kasst. * Meckigt med hjulen. Man måste justera hjulen själv för att vagnen inte ska dra åt något håll.   * Något på hjulen ska kontrolleras/fixas var tredje månad ungefär. (Vet ej vad) * Sufletten på sittdelen blir för pösig.
    Ang. sufletten så tror jag att glappet ska vara fixat på de nyaste modellerna. Min köpte jag förra året och jag tycker det glipar på sidorna, trots dragskon som finns där.. men jag har satt säkerhetsnålar där så nu är det någorlunda tätt iaf. Sufletten är pösig på sittdelen, det kan jag hålla med om, men man vänjer sig.

Hjulen har jag inte haft några som helst problem med, annat än att jag fått pumpa dom ibland. Inte att vagnen drar åt något håll eller så. Vad är det man ska kontrollera var tredje månad??
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12