Inlägg från: Malawi |Visa alla inlägg
  • Malawi

Vi med Kronan-vagnar del 12

Jag lovade ju att försöka ta en bild på min sulky med Brios fotsack! Jag tycker den har varit klockren nu på våren.
  • Malawi
    imsel skrev 2012-03-17 14:28:32 följande:
    www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/brio-race-fots...
    Kan denna passa på Kronan sulky?
    Eller är det den du har Malawi? (fotsack till brio race)  
    Ja det ser ut som den! Jag har inte behövt ändra någonting. Man fäster den med kardborreband runt chassit under suffletten. 

Jag har lite idéer om att pimpa den med reflexfigurer då det inte sitter några reflexer på fotsacken. Men annars tycker jag den är perfekt.  
  • Malawi
    epione skrev 2012-04-16 09:08:43 följande:
    Vi har samma problem, men det känns så tradigt att fota och kontakta. :(
    Du behöver inte fota för det! Det är bara att maila, de svarar snabbt.
  • Malawi
    epione skrev 2012-04-16 14:06:15 följande:
    När jag mailade så ville de ha foton. Tycker varken de svarade fort eller var särskilt trevliga. För min del tar det mindre tid och energi att köpa ett multipack med muttrar istället för att fota och föra över till datorn.
    Vad tråkigt! Jag har haft bättre upplevelser av deras kundserviice, men jag kanske har haft tur.
  • Malawi
    Bollis skrev 2012-06-23 09:44:19 följande:
    Halloj alla kronanexperter!

Hur vet man vilken årsmodell man har? Står det något på chassit kanske?
    Jag har köpt min begangnad av en som också köpt den begagnad... :) 
    På min sulky står det iaf på chassit!
  • Malawi
    t0va skrev 2012-06-24 12:23:50 följande:
    vart då?
    Längst ner på höger sida. På pinnen som går mellan de högra hjulen.
  • Malawi

Jag har en klisterlapp med serienummer och så tror jag det står "Production 2010-1". (Den är alltså från 2010.) Du hittar ingen liknande klisterlapp? Den kanske har ramlat av...

• Malawi
    viseversa skrev 2012-06-27 20:16:36 följande:
    Oops nu blidde det tyst i tråden!!
    Tyst i tråden, jag fattar inte vad du menar...

Vad läskigt att handtaget gick av!! Jag är helnojig över att ngt sånt ska hända!
  • Malawi
    viseversa skrev 2012-06-28 10:05:59 följande:
    Det fattar väl jag med att man inte har samma rättigheter när man köper något beg! Men det finns ingen ursäkt att handtaget ska lossna! Nu ska jag skänka bort delarna till den! För jag kommer inte köpa kronan igen iallafall! Kommer en tjej ikväll och hämtar sittdelen!
    Fast du kommer väl ge de uppgifterna om chassit? Så det verkligen är från omgången som blev återkallad och inte en annan omgång...
  • Malawi

Usch vad läskigt det är! Måste bara säga det igen... Det är verkligen en mardröm att dte skulle hända!

• Malawi
    viseversa skrev 2012-06-29 16:50:46 följande:
    Btw VAR står detta produkt nr på chassit? Någon som vet? Hittade bara en liten lapp med ett nummer på samt produktionsår. Är det den lappen/numret dom menar?? Eller vill dom ha även numret på reg plåten som alla kronan vagnar har??
    det borde bara vara den lilla lappen. Tror inte "reg nr" skylten betyder ngt. Iom att jag har fått en ny sådan skylt...
  • Malawi
    MarieCurie skrev 2012-10-01 22:36:03 följande:
    har en kronan sulky och har för mig att jag läst någonstans att man kunde köpa en fotsack av annat märkte till denna vagn. Någon som vet vilken som funkar?
    Jag har en Brio Race fotsack. Har lagt in en bild tidigare i tråden, inlägg #317.
  • Malawi
    MarieCurie skrev 2012-10-06 00:20:57 följande:
    tack, hade för mig att det fanns en som passade.

Trodde inte jag skulle sakna det men nu när det börjar bli lite kyligare så känns det smidigt att bara kunna ha fleece på dottern och sedan ner under en fotsack.  
    Jag tycker det är supersmidigt med fotsack!
  • Malawi
    Gurkan skrev 2012-12-31 21:34:08 följande:
    Hej! Är det någon som flugit med en kronan Sulky och använt väskan vagnen kom i? Gick det bra med vagnen?
    Det har vi gjort två gånger! Kronanskylten gick av, men vi fick en ny av Kronan.
  • Malawi
    Stampan skrev 2013-02-05 12:41:10 följande:
    Är det nån som har en gammal duo som knakar och gnisslar massor? Ibland speciellt inne i köpcentrum knakar det så mycket så det är pinsamt och vi har smörjt massor. Det kanske är kort livstid på vagnarna, eller var då iaf... Den är köpt 2009 nämligen och tänkte ha den till andra barnet nu men undrar om jag ska skrota den här om några månader när det är dags med sittdel istället och köpa nåt annat...
    Testat med siilikonspray?
  • Malawi
    Stampan skrev 2013-02-07 19:59:19 följande:
    Ja har testat m silikonspray och frågat och de säger bara silikonspray och lycka till typ... Kanske är dags att skrota då!
    Vad tråkigt!
  • Malawi

Hr någon här ett Tullsa regnskydd till sin sulky? Vilken storlek har ni köpt?

• Malawi

Vi supernöjda med vår från 2010, men jag har aldrig klämt på en ny -14 så jag vet nte skillnaderna..

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12