• Anonym (Jenny)

OK att gifta sig med utländska tjejer?

Jag har en kompis som vart singel i säkert 10 år.
    Min mans arbetskollega.
    Han är världens snällaste och smartaste grabb, men inte så bra på att dejta kvinnor.
    I somras åkte han till Ghana för att träffa en tjej han chattat med på internet. Nu är dom redan gifta. Känns som en "paniklösning" men är väldigt glad å hans vägnar.
    Hur ser ni på äktenskap mellan män och kvinnor från olika kulturer?

• Svar på tråden OK att gifta sig med utländska tjejer?
  • Anonym (Kv)
    Anonym (Förlegad syn) skrev 2024-08-17 07:29:42 följande:
    Det där är en lite förlegad syn. Ofta handlar det om välbärgade framgångsrika män i 35-års åldern som vill ha 18åriga fruar som är så oerfarna som möjligt sexuellt att bilda familj med. Män som är väldigt populära hos kvinnor men som anser sig för "high value" för jämnåriga singelmammor. 

Precis samma typ av män som kvinnor vill ha och unga män som lyssnat för mycket på Andrew Tate vill bli. Riktigt misogyna män, men ni gillar dem ändå.
    Trams. Normala män med social kompetens behöver inte göra sig besväret att söka en kvinna i utlandet. De hittar någon på hemmaplan, precis som alla andra normala.

"High value" är förövrigt klassiskt incelretorik. Nej, incels är inte eftertraktade någonstans utom i fattiga länder där det finns fattiga guldgräverskor som utnyttjar dem för pengar.
  • Kunniglingvist

Delade lägenhet med en kille när jag studerade. Strax efter jag flyttade ut skaffade han en "postorderflickvän". Han var så himla nöjd över sex varenda dag osv, lovade henne giftermål och allt såklart. Sen när det bara var dagar kvar på hennes vistelsetillstånd så avbröt han förlovningen. Visade sig såklart att han sket fullständigt i henne. Hon blev såklart hemskickad till Thailand igen.  Det är en isolerad händelse men har allmänt dålig respekt för folk som skaffar partners på det här viset

• Anonym (Förlegad syn)
    Anonym (Kv) skrev 2024-08-17 07:36:54 följande:
    Trams. Normala män med social kompetens behöver inte göra sig besväret att söka en kvinna i utlandet. De hittar någon på hemmaplan, precis som alla andra normala.

"High value" är förövrigt klassiskt incelretorik. Nej, incels är inte eftertraktade någonstans utom i fattiga länder där det finns fattiga guldgräverskor som utnyttjar dem för pengar.
    Trams? Varenda misogyn podcast om relationer/dating har den typen av män, och kvinnor älskar dem. Trots att de säger jag vill ha en oförstörd 18-åring när han själv är 35 och har legat med tresiffrigt antal kvinnor.
  • Anonym (Kv)
    Anonym (Förlegad syn) skrev 2024-08-17 09:02:40 följande:
    Trams? Varenda misogyn podcast om relationer/dating har den typen av män, och kvinnor älskar dem. Trots att de säger jag vill ha en oförstörd 18-åring när han själv är 35 och har legat med tresiffrigt antal kvinnor.
    Öppna ögonen. Det är inte direkt några iögonfallande casanovor man ser tillsammans med importerade thai ute i verkligheten.

Mestadels är det slemmiga sladdergubbar eller kufar med NPF-diagnos som inte behärskar vanligt socialt folkvett. 

Ja, jag förstår att ratade oskulder till incels gärna vill ha en "oförstörd" kvinna eftersom de såklart är livrädda att annars bli jämförda med andra (bättre) mäns förmågor i sängkammaren. 
  • Anonym (Förlegad syn)
    Anonym (Kv) skrev 2024-08-17 09:08:08 följande:
    Öppna ögonen. Det är inte direkt några iögonfallande casanovor man ser tillsammans med importerade thai ute i verkligheten.

Mestadels är det slemmiga sladdergubbar eller kufar med NPF-diagnos som inte behärskar vanligt socialt folkvett. 

Ja, jag förstår att ratade oskulder till incels gärna vill ha en "oförstörd" kvinna eftersom de såklart är livrädda att annars bli jämförda med andra (bättre) mäns förmågor i sängkammaren. 
    Så var det när jag växte upp. Slemmiga gubbar med Thaifruar. Men jag tror inte den demografin har råd med importfru idag. Jag ser det sällan. Det är istället ingenjörer och andra högutbildade mellan 30-40 som har betydligt yngre söta orientaliska fruar. Övre medelklass. Moderatröstande. Den typen av män singelmorsor känner sig berättigade till att få som styvfäder till sina barn.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Förlegad syn) skrev 2024-08-17 09:26:33 följande:
    Så var det när jag växte upp. Slemmiga gubbar med Thaifruar. Men jag tror inte den demografin har råd med importfru idag. Jag ser det sällan. Det är istället ingenjörer och andra högutbildade mellan 30-40 som har betydligt yngre söta orientaliska fruar. Övre medelklass. Moderatröstande. Den typen av män singelmorsor känner sig berättigade till att få som styvfäder till sina barn.

Ha ha, om du verkligen lever i en verklighet där du umgås med dessa män, så vet du att nästan alla har en vanlig svensk fru i ungefär samma ålder. Undantag finns alltid, men generellt sätt har inte dessa män en ung importbrud.

Det förekommer bara i din hjärna, det är ett sätt för dig att nervärdera svenska kvinnor. Svenska välutbildade män vill ha en kvinna i ungefär deras egen liga. Men du umgås inte i de kretsarna, eller hur? 

• Anonym (Förlegad syn)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-17 09:59:24 följande:

Ha ha, om du verkligen lever i en verklighet där du umgås med dessa män, så vet du att nästan alla har en vanlig svensk fru i ungefär samma ålder. Undantag finns alltid, men generellt sätt har inte dessa män en ung importbrud.

Det förekommer bara i din hjärna, det är ett sätt för dig att nervärdera svenska kvinnor. Svenska välutbildade män vill ha en kvinna i ungefär deras egen liga. Men du umgås inte i de kretsarna, eller hur? 

Svenska kvinnor anser att en barnlös man på 35 som är civilingenjör, lång och stilig är på motsvarande nivå som en kraftigt överviktig 35 årig tvåbarnsmor som jobbar på ica och har 2 barn sedan tidigare med 2 olika män.  

Men precis som jag hade gjort om jag var en sådan man så hade jag sagt nej till den typen av kvinna, och istället blivit ihop med en Ukrainsk 20-åring.
  • jontebula

Vad har en svensk för gemensamt med nån från ghana ? låter märkligt... bättre ta en tjej från europa.

• Anonym (Omg)
    Anonym (Förlegad syn) skrev 2024-08-17 10:08:15 följande:
    Svenska kvinnor anser att en barnlös man på 35 som är civilingenjör, lång och stilig är på motsvarande nivå som en kraftigt överviktig 35 årig tvåbarnsmor som jobbar på ica och har 2 barn sedan tidigare med 2 olika män.  

Men precis som jag hade gjort om jag var en sådan man så hade jag sagt nej till den typen av kvinna, och istället blivit ihop med en Ukrainsk 20-åring.

Trams, det är du som tror det är så. 

Vilken tur att dessa män inte är som du då, eftersom de har svenska fruar. 

Du har aldrig hört talas om lika barn leka bäst? Civilingenjörer pluggat på universitetet, de bildar oftast par ned kvinnor som också utbildar sig. De raggar inte på ICA. 

• Anonym (Förlegad syn)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-17 10:51:22 följande:

Trams, det är du som tror det är så. 

Vilken tur att dessa män inte är som du då, eftersom de har svenska fruar. 

Du har aldrig hört talas om lika barn leka bäst? Civilingenjörer pluggat på universitetet, de bildar oftast par ned kvinnor som också utbildar sig. De raggar inte på ICA. 

Jag håller inte med. Men däremot vet jag att kvinnor som jobbar på ICA aldrig skulle nöja sig så lågt som med en man som jobbar på ICA.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Förlegad syn) skrev 2024-08-17 12:22:46 följande:
    Jag håller inte med. Men däremot vet jag att kvinnor som jobbar på ICA aldrig skulle nöja sig så lågt som med en man som jobbar på ICA.
    Och? Det betyder ju inte att civilingenjörer åker och hämtar hem en ung tjej från utlandet. De bildar par med kvinnor som också har utbildning.
  • Anonym (Kv)
    Anonym (Förlegad syn) skrev 2024-08-17 09:26:33 följande:
    Yngre män med sociala funktionshinder kan mycket väl söka sig till Thailand för att hitta en partner ja, men då handlar det knappast om män som är eftertraktade bland svenska kvinnor.

Jag fattar att ni gärna vill tro att det förhåller sig så, att detta smeker er sårade ego på ett mer effektivt sätt än att ta in sanningen vilken är att dessa män redan blivit ratade på hemmaplan. Därav att de inte ser nån annan utväg än att köpa till sig sällskap från kvinnor i dessa fattiga länder.
Svar på tråden OK att gifta sig med utländska tjejer?