Du var uppe tidigt Kiwi81
men visst är det ibland bara bättre att stiga upp i ottan istället för att försöka somna om. För mig är det nästan en lättnad varje morgon då klockan ringer vid 6 och jag ska stiga upp till jobbet. Vaknar också rätt många gånger under natten pga. ryggsmärta, så fort jag vänder om så gör det ont i ryggen så det är "skönt" när det väl är morgon och man ska iväg till jobbet.
Det är nog det enda "besväret" jag har för tillfället, att det är lite obekvämt att sova och sen att jag får sendrag i vaden då o då mitt i natten, fy fasiken vad ont det gör! Annars så har jag max 10 sd per dag vilket inte är alls något att oroa sig för, särskilt när jag läser hur ni andra har det.
Oj, hoppas det gick bra för dig när du halkade. Det är så himla läskigt att gå ute nu när det är så halt, man får verkligen ta det försiktigt.
Varje dag tänker jag, undra om det är dags idag, vilket är lite psykiskt påfrestande. Hade man fött normalt sista hade tanken inte ens slagit mig så här tidigt i graviditeten. Men sen är det också det att alla läkare har sagt att jag förmodligen kommer att föda för tidigt eftersom jag gjorde det sist, men jag tror inte alls på att det kommer att vara så. Bara för det så går man runt och väntar på när det är dags. Nästan som att det vore skönt att det är över så att man slipper dessa funderingar varje dag...men som sagt, här är allt lugnt och jag tror verkligen inte att jag kommer att föda förtidigt.
Dock vore det väl typsikt om det satte igång nu under nyårshelgen då vi ska åka till Sälen idag och närmsta förlossningen verkar vara i Falun, dit det är ca. 25 mil!! Herregud, hur ska man hinna dit om det börjar...vore så typiskt...
Först blir det ett rutinbesök hos MVC idag kl. 13.30 och sen väntar en låååång bilresa. Passar på att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! Nästa år har vi alla en liten sötnos i famnen
Kram!