Inlägg från: Apmor2 |Visa alla inlägg
  • Apmor2

Kollegans hund på arbetsplatsen?

Fransisco skrev 2009-10-10 08:09:27 följande:
    sär skriven skrev 2009-10-10 08:02:39 följande: Vår arbetsplats har såklart ett stort problem i hur vi bemöter brukarna. Att på eget bevåg skuffa in en stor hund i en hundrädds människas kök tyder på stora brister i empati. Att hunden dessutom är personalens egna hund som inte är en vårdhund tyder på att man har svårt att skilja på privatliv och jobbet. Givetvis anser de boende att de själva är beroendesituation. De har utvecklingsstörning, de är inte dumma i huvuvdet. Vi är alla i beroendeställning när vi behöver andra människors hjälp för att klara vår vardag.
    vet du hur det hela gick till? dom kanske röstade om det hela, du har ju ingen aning eftersom du inte var där och ärligt hund som hund, pälsdjur har en lugnande effekt på människor, när man klappar dom så sänks blodtrycket.. det kanske finns fördelar med att ha hunden där! Om det gör brukare och personal på bra humör och alla trivs med det så är det ngt positivt!
  • Apmor2

sär skriven skrev 2009-10-10 08:17:51 följande:

Och i det här fallet är det PERSONALEN som stör sig, inte brukarna. Är inte det lite av ett cirkelresonemang? Har du frågat brukarna vad de anser om hunden?
    fast enligt ts så är det bara en personal det stör..
  • Apmor2

Trollet Ludenben skrev 2009-10-10 08:30:06 följande:

Jag drar slutsatsen att det är ts själv som stör sig på hunden men inte vill medge det utan skyller på brukarnas beroendeställning och fobi och allt. Hade det vart fler som stört sig eller brukaren visat obehag fortfarande inför hunden hade det vart annan sak. Men det är bara ts som stör sig, ingen annan verkar det som.
    ja visst!
  • Apmor2

sär skriven skrev 2009-10-10 08:30:28 följande:

Ja precis, jag ville bara markera att det är brukarnas hem där hon vill bestämma över något som stör henne samtidigt som hon ideligen upprepar vems hem det är. Hon tycks heller inte vilja svara på huruvida någon av brukarna i nuläget tycker illa om att det finns en hund på platsen, alltså drar jag slutsatsen att det här enbart är hennes åsikt. Trist om hon då ska förstöra för de boende tycker jag.
    ja verkligen, man ska va lite försiktig när man kommer som ny in i någons hus och bestämmer att "ni är i beroendeställning till oss därför ska ni tycka det är fel att ha den här hunden här i erat hem" och hunden kanske har varit där i flera år.... tycker det är smått respektlöst att anta att bara för att dom är " personer med lindrig utvecklingsstörning" att dom inte vet hur dom vill ha det i sitt hem..
  • Apmor2

sär skriven skrev 2009-10-10 08:39:35 följande:

På gott och ont, många nya har jättebra åsikter och synvinklar på saker och ting som bara "rullar på" annars, och det är tråkigt när inte personalen tar till sig av sådant. I det här fallet tycker jag dock bara TS verkar gnällig och bitter.
    verkligen! håller me helt o hållet!
  • Apmor2

fast även om brukaren tyckte att det var lite läskigt med hunden (hundar) så betyder det inte att hunden inte var önskad eller att det inte var spännande för brukaren att ha hunden där, det kanske var skoj och upphetsande att närma sig hunden.. vi vet ju inte hur det hela har sett ut eller hur det gick till, ts vet inte hon heller, hon antar bara att eftersom dom har en lindrig utvecklingsstörning att dom inte kan säga ifrån och att dom inte ska vara nära djur för det...

Svar på tråden Kollegans hund på arbetsplatsen?