Inlägg från: Rudies |Visa alla inlägg
  • Rudies

Kollegans hund på arbetsplatsen?

Många hundar är utbildade (ja, det är väl mest hundägaren som är utbildad, men hunden är godkänd) som terapihund. Dessa hundar följer med ägaren till arbetsplatsen vilket ofta är just ett boende för utvecklingsstörda, handikappade eller äldre. Hundar brukar vara väldigt uppskattade av brukarna och de har visat ha en terapeutisk effekt och vara lugnande.

Om jag var du skulle jag fråga ägaren (och även brukarna) angående hunden. Troligtvis är den där som ett komplement till den vård som erbjuds och är säkert väldigt uppskattad, även av den personen som tidigare varit rädd för hundar.

• Rudies
    Fransisco skrev 2009-10-10 07:54:32 följande:
    Ja om det hade varit på det sättet så hade det känts ok för mig. Men detta är personalens egna outbildade hund (eller hur jag ska uutrycka mig). Och personalen har själva bestämt sig för att bota hundrädslan hos den boeende. Frågan är faktiskt om brukaren verkligen är botad eller om det handlar om att den inte törs säga ifrån. Problemet med hunden är också att den behöver gå ut och då bara går min kollega en promenad med den oavsett om det passar verksamheten eller inte.
    Ja då är det en helt annan sak enligt mig. Personligen hade jag inte brytt mig då jag gillar hundar och inte hade velat störa mig med personalen, men du verkar ha lite skinn på näsan så då tycker jag att du ska gå vidare med saken. Om du pratat med ägaren och chefen och tydligt förklarat att och varför du inte vill att hunden ska vistas på arbetsplatsen och fått avslag tycker jag du kan höra med facket vad de har att säga om saken.
Svar på tråden Kollegans hund på arbetsplatsen?