Inlägg från: pappa03 |Visa alla inlägg
  • pappa03

Fd kriminell & blivande mjukispappa?!!!

tjena mr riptor. har exakt samma bakgrund som du, och vet hur svårt det är med andra värderingar och annat synsätt, har själv haft väldigt svårt att smälta in när jag kom tillbaka till det vanliga livet,vet lixom inte vad man ska prata om med andra föräldrar osv, känner mig ibland som ett stort fån i den vanliga svenssonvärlden. har oxå haft svårt med ekonomi grejen, har varit svårt att få igång rätt tänk med att jobba 7-4 och tjäna en liten månadslön, man har ju alltid fixat pengarna och grejerna som har behövts.... men nu har det förflutit 2,5 år sedan jag vaknade upp och insåg att jag har svikit och sårat mina nära och kära.det tar ett tag att komma in i sammhället igen då allt som har hänt under ens självdestruktiva liv kommer licksom ifatt en, allt eftersom och gör så att man nästan rammlar tillbaka gång på gång på gång, tex gammla vänner och ovänner,gammla begågna grejer som kommer upp långt efter att man har lagt det livet bakom sig,som tex rättegångar med dommar som skickar in en i det livet igen,eller suget som finns kvar efter allt som fortfarande var roligt och bra i det liv man levde då, järnan är en vädigt lömsk pryl som skicka signaler att ta den lösning som den är van att man mår bra utav, och vad man har mått bra utav under väldigt många år är av lagen att tyda väldigt olagligt och skadligt (narkotika). för så fort man mådde lite dårligt så flydde man ju till drogernas värld och där släppte ju all som fick en att må dårligt, och i stället för att ta tag i all ångest så fyllde man bara på med mera skit, och det vet järnan om och talar hela tiden åt en att ta droger så fort man tex har en dårlig dag,, så det är en ständig kamp att hålla sig på banan, men som tur är har man en underbar sambo och 2 underbara barn som ständigt påminner en om att man vill leva och se barnen växa upp och vara ett föredömme för dom, det är dom som gort att man har klarat alla svåra stunder, och jag älskar dom 3 över allt annat... skönt att få skriva av sig lite:) hoppas jag inte tråkar ut er....

Svar på tråden Fd kriminell & blivande mjukispappa?!!!