Inlägg från: LilaRos |Visa alla inlägg
  • LilaRos

BF Januari :-) del 3

Det hade vart mycket lättare att veta att bebisen kommer om tex 15 dagar. Att man har en dag då bebisen säkert har kommit..

• LilaRos
    FrökenSara skrev 2009-12-21 09:22:43 följande:
    Fick precis en rejäl förvärk nu...intensivaste hittills och den höll i sig ca 1 minut. Fick tänka på andningen för att lindra den...nog för att jag vill att det ska komma igång, men inte nu för alldeles snart kommer min kompis som jag inte träffat sen i somras hit med sina två små barn. Men ikväll gör det inget att vattnet går eller nåt :PHehe, bara för att jag klagar hela tiden nu och har sammandragningar och förvärkar etc så kommer jag säkert sitta här nästan bland de sista i januari och spy galla över att bebisen inte kommit än :P
    Du kan få skicka över lite rejäla värkar till mig om du vill, här är dom så milda!
  • LilaRos
    Schatzilein skrev 2009-12-21 09:26:24 följande:
    Förstår vad du menar, men... Vid ett planerat snitt vet man ju det. Å andra sidan är jag glad att inte ha det. Vill så gärna föda vanliga vägen.
    Jo.. då vet man ju
    Men jag skulle inte vilja missa hela grejen med en förlossning.. jag vill känna att det är jag och pappan som sätter barn till världen, inte någon kirurg..

Men om det skulle behövas snitt för att jag och bebisen ska må bra så visst. Det är väldigt bra att det finns.
  • LilaRos

Jag har börjat sova väldigt konstigt nu.
    När jag lägger mig behöver jag gå upp på toaletten 2-4 gånger innan jag somnar.
    Sedan sover jag i 4-5h, helt underbart!
    Så vaknar jag och måste springa till toaletten, bokstavligt talat. Sammtidigt är jag supertörstig och slukar ett stort glas saft. Eller ja, 3dl kanske.
    Efter det sover jag max 2h i sträck, oftast närmare 1h.

I natt vaknade jag essutom av att jag skrattade riktigt ordentkligt. Det var konstigt att sambon inte vaknade

• LilaRos

Jag skulle aldrig överleva om jag inte dricker efter 21. Det är då jag är som törstigast.

Något av det värsta är ju dedär värmeruscharna eller vad man ska säga.
    Flammar upp i hela kroppen och blir skållhet och knallröd en liten stund och svettas som aldrig förr.

• LilaRos
    Schatzilein skrev 2009-12-21 09:50:32 följande:
    Stopp och belägg! Här snackar vi inte om att vilja dricka, här handlar det om en känsla av att dö av uttorkning inom några minuter! Och det räcker inte med några klunkar. ;)
    Haha villket gott skratt man fick
  • LilaRos
    Sirling skrev 2009-12-21 10:29:45 följande:
    Det låter som att du har filmat mig om nätterna!
    hehe asså Det är lite lustigt att man kan sova så långt första omgången och sedan så går det bara inte... Men men
  • LilaRos

Nu är jag hemma igen efter en timmas promenad ute i snönn. Det är så fint ute

Fick dock ta spårvagnen hem för jag höll på att kissa ner mig.
    När jag kom till svalen stod det en gubbe där med en lövblåsare och blåste bort snön. Det var nog den lustigaste snöröjningen jag sett på länge

• LilaRos
    AmandaBrun skrev 2009-12-21 13:52:09 följande:
    Weeee. Spolknappen är lagad så nu parkerar jag mig på toaletten ett tag!
    Härligt

För ett tag sedan skulle de stänga av varmvattnet och värmen här mellan 9-15. Visst.. klockan 8 var allt vatten avstängt!
    Då funkar det inte att "spola" med hink.. not fun XD
  • LilaRos

God morgon!
    Jag är så förvånad. Kröp i säng strax efter 23 så dambon kommit hem från jobbet. Behövde bara gå upp och kissa en gång innan jag somnade. Sedan vaknade jag inte förens nu

I normala fall hade jag latat mig och krypit tillbaka ner under täcket och sovit två timmar till, men ska till mvc vid 9 idag

Svar på tråden BF Januari :-) del 3