Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

AtroCious skrev 2009-11-05 15:44:56 följande:
    Jag vet inte. Kunde inte kissa när jag skulle lämna, men eftersom jag skulle vara i samma byggnad några timmar så gick jag dit vid lunchtiden och lämnade. Barnmorskan skulle ringa min sambo efter att hon kollat urinprovet och ringt förlossningen, men hon har inte ringt än.
    Aha. Fick du havandeskapsförgiftning med din första bebis eller hade du bara högt tryck?
  • AmandaBrun

Gud va ni snart har bebis vissa av er!

Fick beviljat HP igår. Tack för det FK. Behöver jag alltså inte servera 150 gäster om dan utbrett över tio timmar from den andra december alltså. Känns ju hyfsat skönt eftersom man vaggar fram som en val och mest är i vägen redan.

Ni som är FK experter: Jag är timanställd dvs jag har väldigt olika lön varje månad beroende på hur mkt extra jag jobbar, när jag nu får uträknat HP på mitt genomsnitt inte behöver jag väl göra om hela proceduren när jag ska söka FP ??? Är så jäkla less på att fylla i papper

• AmandaBrun
    jeng skrev 2009-11-06 11:12:18 följande:
    Amandabrun,Nej jag tror att inkomstuppgiften håller i sig ett tag. Och du kommer ju inte jobba mellan din HP och din FP eller? Då ska du inte behöva räkna om den...
    Nä det var väl det jag hoppades. Men man vet ju fan aldrig
  • AmandaBrun
    Aalexandra skrev 2009-11-06 12:28:45 följande:
    Haha, ja men precis "Jissus var det den 5e igår, då missade vi vår sexdag.. Det får bli till nästa år då"
    Har ni en dag om året då ni har sex?
  • AmandaBrun
    jeng skrev 2009-11-06 12:40:33 följande:
    Amandrabrun,3732 gram! Så han var inte superstor! Dock ökar de ju rätt kraftigt i vikt i slutet, 200 gram i veckan är ju normalt, men ligger man på gräns till diabetes (eller om man har diabetes) så ökar de ofta mer än så! Och då hade det ju gjort rejäl skillnad bara att gå en vecka till!
    Okej! Jag ligger på översta kurvan ( vet att det inte behöver ha nån betydelse ) men vill ändå att dom ska kolla storleken på killen när jag ska på extra UL-koll i vecka 32 för min moderkaka som ligger lågt.

Ska bli spännande att se vad din kan tänkas väga om h*n ligger kvar i vecka 38 då! Hur exakt är deras mått?
  • AmandaBrun

Jucea: Okej! Kanske lite tidigt att kolla i vecka 32 då. Men fortsätter jag toppa kurvan så kommer jag kräva att dom gör en extra koll iaf. Så man kan vara lite förberedd. Är inte nervös eller så, vill bara känna att jag vet läget

6 kilo.....känns.....otrevligt.....

Jag vägde iaf nästan fyra kilo och min sambo 4900 när vi föddes.....

• AmandaBrun

Var precis ute på min dagliga långpromenad, men det var ganska obehagligt då det tryckte och stack till en hel del därnere, kändes som att jag skulle kissa på mig några gånger och även lite ont längst ner fram straxt över blygdbenet.

Vet inte vad han pysslar med därinne. Men skönt var det inte!

• AmandaBrun

Är jag den enda som inte kännt av en ynka sammandragning hittills?

Tycker det är trist att läsa om er som har det jobbigt

Svar på tråden BF Januari :-) del 3