Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Madge skrev 2009-10-23 12:31:03 följande:
    Grattis till dig och så grattis till mig själv också
    Grattis
    jeng skrev 2009-10-23 08:38:19 följande:
    grattis!!
    Tack

Haha.. känns som man verkligen är låååååångt efter alla andra...
    Men sonen kom ju ut i vecka 37+2 så man vet ju inte om man kanske kör om en hel del innan det är färdigt.
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

Guuud vad duktiga ni är som motionerar!!!
    Själv är det en pärs att få på sig trosorna efter jag duschat... Att gå från bilen till tåget är de längsta promenaderna min kropp klarar nu... kan meddela att jag är avundsjuk på er!

När mitt vatten gått sist o värkarna började dra igång så hade jag inte en tanke på att starta datorn... haha...

• Theannapanna

Är lämnad hemma själv med sonen i helgen då maken åkt på sin årliga grabbhelg... Det har varit lite kämpigt att vara själv en hel dag men nu sover han o jag njuter med godis o läsk

• Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-10-24 20:39:14 följande:
    Bra där!Sambon åkte precis å hämta en calzone. Till honom. +13 kilo får nöja sig med keso och banan Fast....ja.....har ju en påse ostbågar här sen......
    Oj... då skulle jag nog föredragit en pizza åååå... nu blev jag sugen på sån ju! haha...

Ja... jag är väl snart där jag med, +2,5 än så länge... men sist gick det snabbt till +19 sen...
  • Theannapanna
    lindaha skrev 2009-10-24 21:21:12 följande:
    Jag är också ensam hemma ikväll, sambon fyller år imorgon så han är ute och firar med vännerna. Kan tänka mig att han inte kommer må så bra imorgon ;)Det som är jobbigt är att jag är sjuk! Jag har ont i hela kroppen, feber, och mår illa. Jag har vart sängliggande hela igår och idag :(Men nu halvligger jag o soffan och ska snart ta dottern under armen och bädda ner oss båda 2 i sängen. Det är så otroligt jobbigt att vara dålig och ta hand om en 2åring. Hoppas ni andra har en trevlig helg!
    Krya på dig!!! Mår du inte bra i morgon får du tvinga sambon att passa tjejen så du får vila hur bakis han är

Har bokat klipptid till på måndag, tror det är 3 månader sen sist o jag ser verkligen fram emot det, man känner ju sig så där lagom snygg i övrigt så nåt skoj kanske kan pigga upp en. Köpte även nagellack som skall smetas på o så har jag fått nya bekväma stövlar av mamma så jag skall plocka fram mina gravidkjolar nu...
    Mattias hämtade ner min största vinterjacka från vinden idag men som jag missbedömt mig... fick inte ens igen den nu! Kommer bli en kall vinter i år
  • Theannapanna

Jag känner mig så j*a efter men NÄR är det tredje trimestern börjar? Vecka 28+0??

• Theannapanna
    AtroCious skrev 2009-10-25 20:59:44 följande:
    Jag är i v.27+4 och enligt familjeliv så är jag i tredje trimestern. Borde väl vara från v.27+0 (v.28) isf...
    Det var det jag menade... med om det är vecka 28+0 eller vecka 28 som i 27+0...
    Står det i din kalender att du är i 3.e?
  • Theannapanna
    Madge skrev 2009-10-25 21:04:48 följande:
    Om en vecka går vi in i tredje trimestern. Så, 27+0 då...
    Det är så? Shit så skoj!
    Jag är så j*a förvirrad denna graviditeten, går in dagligen i graviditetskalendern här på FL bara för att kolla på vilken vecka jag är i

Tack för hjälpen allihopa
  • Theannapanna
    lindaha skrev 2009-10-25 21:11:34 följande:
    Godkväll tjejer!Nu mår jag mycket bättre än vad jag har gjort på flera dagar, vilket är tur för imorgon ska jag träffa läkaren och förlänga sjukskrivningen.Jag förstår inte varför han inte sjukskriver mig fram till förlossningen istället för att göra det en månad i taget?Jag får så förbaskat ont i svanken så fort jag bara går lite grann så nu har jag investerat i ett vetebälte.www.natur-produkter.se/vetebaelte-p-433.htmlVerkligen guld att värma på den och sätta på ryggen när man har ont. Det tar verkligen bort en del av smärtan. Dessutom när man får värkar sen så är det underbart att använda den då också, tar bort toppen av smärtan :)Är det någon som tänker använda bärsjal? Jag tänker köpa en, men jag har ingen aning om vad för sort man ska köpa, det finns ju 100tals olika sorter känns det som :P
    Skönt att du mår bättre!!!

Jag har också vetebälte... När mina värkar började sist så blev de 1000 gånger värre varje gång jag satte till värme... försökte med värmepåsar o varma duschar men drog bara igång det värre varje gång... det var lite trist.
    Men kanske ska testa den nu mot fogarna! Hade glömt den totalt...

Vet inte om de får sjukskriva så långa perioder i sträck, tror man måste på återbesök emellan åt. Det stod nåt på sjukskrivningsintyget om jag inte missminner mig...
  • Theannapanna
    lindaha skrev 2009-10-25 21:36:01 följande:
    Tänk vad annorlunda det kan vara. Mina värkar blev mycket lättare att ta när jag fick värme runt magen och ryggen, riktigt heta skulle de vara så jag brände mig lite ;)MadgeAha så det är därför han inte sjukskriver längre, jag som tycker att det är så jobbigt att behöva gå till honom. Han trycker så hårt överallt så jag får superont efteråt. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet ;)Vad för slags sjal använde du?
    Går du till dr M.B? Säger initialerna dig ngt?
Svar på tråden BF Januari :-) del 3