BF Januari :-) del 3
Åhnej, makens mormor har gått bort... Hon var gammal, men det blir ändå tomt.
Åhnej, makens mormor har gått bort... Hon var gammal, men det blir ändå tomt.
Usch, jag blir alldeles nervös och smått panikslagen över att läsa om era sammandragningar och förvärkar. Jag vill inte ha barn nu heller!
Blev påminnd i förrgår när en bekant till maken och hans syster fick en son fem-sex veckor för tidigt. Han skulle ha kommit i december... Då blev man också lite påminnd om att det ju inte är så långt kvar.
För mig kollade de inte förrän i v. 34 eller 35 tror jag. Men BM klämmer ju lite på magen när det är dags lyssna på hjärtat så då känner väl hon om den ligger helt konstigt kanske...
Jag kan ha mina vinterjackor jag hade när jag var några storlekar större, det är bra det! De har använts flitigt ändå, hade de när Alice var liten som bärjacka, hon rymdes så bra under de när jag bar henne i sjal första vintern.
Annars skulle jag nog satsat på någon panel till jackan alt. köpt en bärjacka med panel, men de är dyra...
Idag har vi köpt ståbräda till vagnarna, dyr, men känns hyfsat smidig och funkar till båda vagnarna vi tänkt använda .
annaomasse: jag tror det var idag den slog om till trimester 3, eller möjligtvis igår, jag kollade kalendern när det var massa prat om trimester 3 och då stod räknaren på trimester 2 iaf...
Det är bara läkare som kan sjukskriva.
Jag har fått halsbränna, det har tagit mig en vecka att fatta att det är halsbränna och att det inte kommer gå över av sig själv...
Jag slapp det förut, men inte nu tydligen. Har vaknat med ont i halsen på morgonen i typ en vecka, men jag är ju inte förkyld och verkar inte bli det heller och då kom jag på att det måste vara halsbränna.
Får försöka komma förbi något apotek och se vad det finns för något att knapra mot det här...
Intressant att höra något positivt om Ackis, mina föräldrar bor i Uppsala och de har gjort en hel del besök på Ackis senaste åren och de är inte alls positiva. Men barn-och vuxenvården kan ju skilja sig åt en del. Och det är ju viktigast att barnen har det bra.
Jag ska göra min belastning imorgon. Jag tvärvägrar att sitta rakt upp och ner på en stol i två timmar (och dessutom kan jag inte pga. fogarna) så jag tänker slinka förbi arbetsterapeuten någon gång under tiden jag sitter där. Fast det är knappt någon meter att gå dit...
Jag gjorde gluskobelastning idag, värdena var bra .
Träffade även en gammal granne som hade med sitt minsta barn, en på 2-månader, en sån liten plutt, visserligen född för tidigt. Han var nu ungefär lika stor som en nyfödd kan vara... Vad påminnd jag blev om det som komma skall.
Dessutom berättade hon om hennes dotter, som skulle ha kommit ha kommit 1:a febuari, men kom 3:e december... Men jag hoppas verkligen att bebisen stannar kvar tills efter årskiftet.