BF Januari :-) del 3
Underbara ungar skrev 2009-10-20 13:43:32 följande:
Underbara ungar skrev 2009-10-20 13:43:32 följande:
Jag blev sjukskriven på heltid idag... hoppas nu bara det blir godkänt utan krångel också.
andeta: Välkommen hit!
Kan bebisen ligga och trycka på något vänster så man blir illamående när man sitter? Jag blir knäpp, så fort jag satte mig vid datorn blir jag småillamående, det var likadant igår kväll, men innan dess har jag aldrig känt det...
Licens To Kiss skrev 2009-10-21 07:36:24 följande:
Hmm, vi har aldrig haft täcke till dottern. Hon har ett, men det används aldrig. Förvisso har hon sovit mest i vår säng, men även när hon sovit själv sover hon med bara påslakan eller filt.
Kudde har vi använt sen födelsen, en tunn kudde från Rätt Start till en början som kan användas från start. Sen bytte vi till en tjockare, men den verkar vara obekväm, nu använder Alice en vanlig vuxenkudde, en tunn sådan.
Förresten, visst kan man söka HP för bara en del av tiden man har rätt till det?
Beroende på vad dagis svarar på min fråga om hur mycket de kommer tillåta Alice vara på dagis kommer jag antingen söka HP för hela tiden eller bli sjukskriven längre och sen söka HP för sista tiden. Läkaren tipsade om att göra så igår...
Man får ju se till barnet också, dottern blir sällan kall. Hon kan vakna och gråta för hon är varm, men aldrig tvärtom...
Men vi sover med täcke, jag har helst duntäcke, men det används inte lika mycket sen Alice föddes. Det är så klumpigt i sängen.
Tror rätt start har täcken också.
Jag läste på FK att man kan få max 50 dagars HP, men det står inte om något minsta antal dagar...
Läkaren sa igår att de bara får sjukskriva till v.36 och de räknar ju fulla veckor.
Nej, jag kan inte sitta framför datorn, blir så illamående
Illamåendet måste ha berott på citadonet jag tog igår kväll, det står ju som vanlig biverkning...
Jag ska söka HP nu, Alice får gå på dagis så mycket som jag har behov av. Skönt! Det märks skillnad nu när Alice går mera på dagis, hon är inte lika rastlös längre på kvällarna.
Jag är så glad att jag slipper ha massa prematura sammandragningar som jag hade när jag väntade Alice. Nu är det mera "normala" sammandragningar.