Inlägg från: Underbara ungar |Visa alla inlägg
  • Underbara ungar

BF Januari :-) del 3

Aalexandra skrev 2009-10-19 09:18:21 följande:
    NU har vi fått grissjukan på dagis.. Så då är det väl bara att vänta o se.. Lagom skoj att dom inte börjat vaccinera ännu. Så det är inte ens så att man kan välja om man vill ta vaccinet ller inte. Hörde dock att dom ska börja vaccinering den här veckan. Men tror inte att det blir ngn vaccination ändå. Dottern är ju för liten (vaccineras inte under 3 år om det inte ligger några andra sjukdnomar i bakgrunden.Så antingen liger hon och mannen sjuk eller så ligger vi sjuka alla 3.Jag är mest orolig att jag inte blir insläppt på bb om det säter igång och jag har svininfluensa. Måste jag föda utanför då eller?!
    Jag får som sagt min första dos  idag, som gravid tillhör man ju en riskgrupp.
    Vart i vårt avlånga land bor du?
    Tänkte mest på grissjukan på dagis...
    Jag är så nojjig att mina barn ska få det... Båda har tendenser till falsk krupp!
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Underbara ungar

Så, nu har man en farm med "mini grisar" i armen
    Det gör ont i muskeln där nålen sattes, men jag mår fin fint annars.

Dos nr 2 ska tas 9/11.
    Jag har BM besök 3/11, men det va för tidigt att ta den andra dosen då
    Känns som det är ett evigt springande på mig där uppe...

• Underbara ungar
    Theannapanna skrev 2009-10-19 20:34:45 följande:
    Vad många som vaccinerat sig! Jag vet inte om jag eg vill men tänker ändå göra det när jag får tillfälle då jag inte orkar fundera mer... hoppas jag slipper ångra mig
    Jag vaccinerade mig för att inte vara smittspridare och för mina barns skull, födda som ofödda. Maken får sin spruta genom jobbet någon gång efter v 48, sonen får väl då också.
    Men med tanke på hur j*vla ont det gör i min vuxna arm så är jag inte så säker på om jag vill utsätta min 4 åring för det...
    Det är en svår balansgång!
    Jag kan ju säga att det va ju ingen rusning till vårdcentralen igår... Jag o en tjejkompis va själva på mvc!
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-10-20 08:18:57 följande:
     Ni som har tagit, hur känner ni det med biverkningar?
    Jag fick min igår (19/10) och jag har jäkligt ont i armen o lite ont i huvudet. Men skallebank har jag jutill och från ändå så det beror kanske inte på sprutan...

Ska jag skriva upp biverkningarna eller?
    Fick ett litet infoblad med mig hem där det står.
  • Underbara ungar
    Sirling skrev 2009-10-20 08:51:47 följande:
    Är det bara jag här som har bestämt mig för att inte ta vaccinet?
    Jag har en väninna som inte kommer ta det, men hon är inte med i denna tråden. Bf i mars...
  • Underbara ungar
    johannajois skrev 2009-10-20 09:23:35 följande:
    Jag har svårt att bestämma vad jag ska göra med vaccinet. Så här kommer lite frågor till er som tagit det. Är det sant att man får skriva på ett papper där man avskriver sina rättigheter ifall något går fel? Hur lång tid går det emellan doserna? För visst ska man ta två? Okej..kom inte på fler just nu. Jag hörde att en kvinna i Norge dött några dagar efter förlossningen pga att hon fått svininfluensan?! Någon annan som läst det? Sedan har jag läst att vaccinet inte går över till fostret utan bara antikropparna. Allt annat tar kvinnans kropp hand om. Fy vad jag är velig..och samtidigt är sonen i en liten riskgrupp helt plötsligt och måste kanske ta och då känner jag nästan att jag "måste" ta för kan han så måste väl jag kunna?
    Man får fylla i en hälsodeklaration där du får kryssa i lite frågor om du är allegisk mot ägg, fått vaccin tidigare osv.
    Det ska gå 3 veckor innan du får din andra dos vaccin.
  • Underbara ungar

{#lang_emotions_flower} Grattis på din födelsedag, Malin {#lang_emotions_flower}

• Underbara ungar

27 vet jag inte om det varit så kul o va...
    Ser fram emot att fylla 28 faktiskt (maj 2010), men sen får det gärna lägga av
    Har en sån nojja för att fylla 30, jag vill verkligen inte bli 30... Usch, usch, usch!!
    Vet inte varför jag har en sån kris för just 30, men det känns så hemskt...
    Precis som om man skulle bli en av dom där desperata ¨på krogen med fjortiskläder o på tok för mycket smink liksom...

• Underbara ungar
    Sirling skrev 2009-10-20 13:48:07 följande:
    Underbara ungar: Nej, vi som är över 30 lever ju knappt längre... Ska jag vara ärlig trivs jag bättre och bättre med mig själv ju äldre jag blir och har så många härliga väninnor som är 55+ och reser runt jorden, startar företag och är så himla färgstarka och härliga, sån vill jag också vara när jag blir äldre, bara leva...
    *fniss* Nej, livet tar nog inte slut vid 30. I synnerhet inte när man har barn
    När jag blir 33 så fyller grabben 10 bast
    Wow, det är stort.... 10 år gammal - REDAN!!! Han föddes ju IGÅR!!

Min egen mor säger att efter 40, DÅ börjar livet!
  • Underbara ungar
    andeta skrev 2009-10-21 00:55:23 följande:
    Hejsan!Jag vill också vara med i den här tråden :DÄr i vecka 27 och har BF den 20 Januari :)
    Välkommen i gänget
Svar på tråden BF Januari :-) del 3