Inlägg från: Underbara ungar |Visa alla inlägg
  • Underbara ungar

BF Januari :-) del 3

Om 30 min ska jag på mitt andra besök sen inskrivning
    Så nu ska jag gå o klä på mig o borsta tänderna

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Underbara ungar
     Bm besök 3/11 -09
    v 28+6
    Vikt; 80 kg (+13)
    Blodtryck; 120/60
    Sf; 29 cm
    Hb; 119
    ♥-ljud; 160 slag/min

Resultatet efter dagens besök...
    Hade tid kl 8.30, bm tyckte att hjärtljuden låg för högt så jag fick komma tillbaka kl 10 och då låg dom fortfarande högt. 160-170 slag/min. Så jag blev skickad till förlossningen och där fick jag ligga med ctg i 14 min. Allt är normalt... Inga som helst avvikelser.
    Överläkaren på förlossningen tyckte att  min BM hade handlat lite överilat.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-03 14:19:20 följande:
    Underbara ungar,Skönt att de kollar upp det, men jobbigt för man blir ju lite skrämd när de hittar nåt de vill dubbelkolla sådär...Tänkte först att "åhh vi ligger ju lika i vikt" sen slog det mig att näää, jag ligger på 90 nu jag!!!! *blä* jaja uppgången är ju ungefär densamma iaf då nu är jag nyvaccinerat. har precis bara kört hem och har redan ont i armen och huvudvärk...lovar att jag får ännu mer biverkningar, som toppen på kakan att jag nu ska inleda min heltidssjukskrivning med att vara ensam hemma med pojken i 3 dagar/nätter medan maken är på jobbkonferens...
    Som värst är det 9 kg till... OM man går upp 3 kg/månad nu det sista. Men det hoppas jag verkligen inte.
    Jag lär ju passera vikten med dottern iaf... 82 kg vägde jag på förlossningen med henne.
    Men som du säger: Det får man ta hand om senare..
    Jag har ju gjort det förr o tänker ju göra det igen
    Jag säger bara cambridge
  • Underbara ungar

Jag har varit lite orolig för mitt socker.
    Det har legat lite högre än "normalt" för mig innan.
    Sist va det nog 7 tror jag.
    Idag va det 5,1 så jag kan andas ut igen

• Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-03 15:06:37 följande:
    Jag ska vara lite positiv idag också och säga att jag får ju troligtvis tillväxt-UL 8 dec. Efter det blir det antingen igångsättning eller svepning kanske, så förhoppningsvis så betyder ju det att jag inte behöver gå riktigt fulltid, och att jag slipper bb på julafton! Och 8 dec det är ju trots allt bara en dryg vecka efter 1a advent som jag ju sa att jag ville ha ut ungen på! Så duktigt av mig att samla kraft och vara positiv!
    Kalas att du lyckades va positiv en stund
    Nu kan du andas ut igen o bli hormonig
    Det är såååå najs att va gravid...
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-03 17:10:04 följande:
    Är det verkligen bara jag som önskar sig en -09:a???
    Jupp

Min make tycker att vi lika gärna kan få en 09:a så vi inte bryter vår cykel
    05, 07 o 09... Men jag SKA ha barn 2010, sen om det blir 1/1 eller i feb spelar ingen roll.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-03 20:46:54 följande:
    ja, såklart så menade jag inte att ni hoppas på för tidiga barn. jag hade ju bf 2 jan från början, blev flyttad en vecka till 25 dec. jag har hela tiden velat ha en 09:a, även om jag såklart helst undviker typ jul och nyår som födelsedag. jag har ju sagt 18e dec hela tiden men ni som inte vill ha en 09:a (förutom ni som isåfall skulle få mycket tidiga barn) är det just pga helgerna? eller är det nåt annat?? jag hade inte planerat för ett decemberbarn, sa ju till och med till maken att "nu får vi ta en paus så vi kan dricka gott vin i sommar, och dessutom slipper ha barn runt jul" haha och 3 dagar senare så kom ju plusset typ svårt att styra över det. men jag hade hela tiden en önskan och dröm om att det bara skulle skilja ett år mellan barnen, eller alltså en årskull så att säga.
    Jag vill inte ha ett decemberbarn just pga jul o nyår och pga av att dom alltid är minst..Får moppe sist, körkort, sist, krogen sist osv.

Min mamma är född 21/12 och hon fick ALLTID en julklapp mindre än sina syskon och så va födelsedagspresenten alltid inslagen i julpapper. När hon får blommor så är det alltid en julgrupp och hon HATAR det. Så nej, inte ett barn i dec tack!

Svärmor hävdar att bebis kommer på nyår.. Det får den gärna göra, men efter 00.00 i så fall.
  • Underbara ungar
    Iya Akintunde skrev 2009-11-03 20:50:49 följande:
    Jag tar gärna en 09:a, min man har drömt att bebisen kommer på julafton så who knows! Däremot så gick jag ju över med 11 dagar med sonen men denna gång så blir jag igångsatt ifall jag går över vilket jag är såååååååååååå glad för! Bf är 8/1 så senaste datum för ankomt lär bli 10/1 får vi hoppas. Apropå mindre trevliga ämnen, är det bara jag som har flytningar eller? Haha, har inte sett något sånt i denna tråd. Kan inte minnas att jag hade särskilt med flytningar med sonen men detta håller jag på att bli galen av. Enligt bm helt normalt men allvarligt, som att det inte räcker med att man måste kissa varje kvart så ska man ha massa klegg också nej, nu är jag trött på att vara gravid
    En till som räcker upp handen angående flytningar...
    Jag skulle tagit upp det igår med min bm, men så blev ju det besöket som det blev. Så det kom lite i skymundan. Typiskt!
    Ska tillbaka i slutet av november igen för kontroll, får väl fråga då
  • Underbara ungar

Kommer bebis i december så får man nog bara gilla läget Inte mycket man kan göra åt det då liksom.
    Men jag har ju bf ganska långt in i januari så det vore väl själve f-n om bulan skulle titta ut en hel månad innan
    Det har jag väldigt svårt att se faktiskt.

Idag ska jag in till jobbet o visa mig... Måste fylla i en ansökan om föräldraledigt trots varslet. Jag vet att jag blir varslad, för 8 år räcker inte särskilt länge med 300 pers varslade. Så det är lika bra att göra allt detta nu...

• Underbara ungar
    LilaRos skrev 2009-11-04 10:12:15 följande:
    Jag har löst två av alla julklappar än så länge.Frågade sambon för ett tag sedan vad han önskar sig. Svaret blev "Att spjälsängen ska bli använd snart"Frågade mamma samma fråga idag och hennes svar blev "ett barnbarn 1/1 (hennes födelsedag). Ganska kul om bebisen kommer då faktist. Min gammelmormor födes 1/1 men skrevs 31/12.Min mamma födes 1/1Bebisen är beräknad till 30/12 så "risken" finns ju
    Vilket roligt "släktdrag"
Svar på tråden BF Januari :-) del 3