Inlägg från: trollmamma76 |Visa alla inlägg
  • trollmamma76

BF Januari :-) del 3

85 Dagar här med så härligt det känns,dagarna går mer fortare nu.
    Här så förbereds allt klart för den här lilla kan titta ut redan i dec tror inte att det blir en 10:a utan att det kommer bli en 09:a men hoppas att det kommer efter nyår i så fall..

• trollmamma76
    Theannapanna skrev 2009-10-17 10:39:48 följande:
    Jag har hela 106 dagar kvar... känns som en evighet.Bönan har kommit någon cm högre upp i magen nu - det känns väl. Hon har dessutom fått ännu mera kraft i sina sparkar o puffar - helt otroligt vad hon kan ta i nu... Tack alla för snälla ord för min oro om sonen!! Som ni skriver, ska försöka ta det lugnt tills jag fått prata med läkaren. Innan det kan man ju skrämmas av vad som helst. Har dessutom hunnit läsa på nätet om sakerna - andras berättelser o det är jag den första att rekommendera andra att ALDRIG göra... men de tar jag dock med en nypa salt, ser ju hur pass bra min son ändå ser ut att må idag... dock blir jag mest orolig för att behöva operera en så liten... tror det är bra lång tid man inte får röra sig efter o det blir ingen rolig resa i så fall...
    Det kommer att bli bra och ta en dag i taget tänk inte så mycket på allt man läser som du säger man ska inte läsa på nätet hur andra har det innan man fått svar på allt,man mår mer dåligt då.

Får jag fråga dig hur han är annars utvecklas han som man ska som sitta,gå förståg att det var något med kottorna att göra,hur upptäcktes det vid RUL?
    Läste ditt inlägg men förstår inte riktigt ändå..

Jag hoppas från mitt hjärta att du ska få positiva svar och att läkarna kan göra allt så det blir bra.

Vad kommer detta innebära om han framtid?
  • trollmamma76

väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande:

Du är på dag 197 av 280. (70,4%).Du är i vecka 29.Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).Du är i 7:e kalendermånaden.Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]Du är i trimester tre.Beräknat förlossningsdatum Sön 10 jan 2010Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.

nej ingen annan får komma in då får den som kör in en säga hejdå i dörren o låta dig gå in själv det är strängt förbud bara en är välkommen nu pga svininfluensan och smittan
    Blir kul och se vem får först du eller jag
  • trollmamma76

I morgon dska jag få min spruta.

I dag var jag hos läkaren och blev fortsatt sjukskriven tills havendeskapspengar betalas ut..
    Jag har inte haft probvlem med f kassan ang sjukskrivning blev beviljad direkt.

Alltså detta är sjukt med f kassan att dom är så hårda mot vissa,samt med havenskap är dom lika..
    Min vän fick inte havendeskap beviljat pga att hon jobbade på ica och min anfra på dagis,NEJ blev svaret rakt i ansiktet..

Hon på ica behövde inte ta tunga lyft enligt f kassan och kan sitta i kassan,hon på dagis har inte så ansträngt jobb kan vila mellan åt samt sitta mycket..

• trollmamma76

F kassan ringde
    Ibland ä dom snabba eller jag har egentligen aldrig haft några problem med dom.
    Hon ringde och sa att havenskapspenningen är godkänt from 23/11 eftersom jag är sjuskriven till den 22:andra..

• trollmamma76

Licens To Kiss skrev 2009-10-19 16:11:36 följande:

Idag lämnade jag in moderskapsintyget till FK. Kommer ta ut föräldrapenning 30 dar innan BF så jag har pengar till blöjor när han kommer.
    varför ska du ta ut 30 dagar innan,ingen havendeskaps penning för?
  • trollmamma76
    jeng skrev 2009-10-19 16:22:30 följande:
    det är ju väldigt få som har möjlighet till hp, däremot har ju alla rätt att gå hem 60 dagar innan bf och ta ut fp. så fick jag göra sist.
    jo men det vet jag,men undrade fall hon har sökt eller inte.
    För jag skulle inte vilja ta ut f penning innan barnet är född om man har planerat vara hemma till en vis tid.
    Men ibland är det ju ett måste..om inget annat funkar..
  • trollmamma76
    Theannapanna skrev 2009-10-20 13:07:06 följande:
    Det är för Bönans skull jag tvekar över vaccinet, hade det bara varit jag hade jag itne tvekat - o går allt som det ska med utvecklingen på bebisen är det såklart bra med skydd för även den men man vet ju faktiskt inte helt hundra om påverkan på fostret, det är det som skrämmer mig... Frågade senast igår på sjukhuset när jag gjorde mitt ultraljud o de säger att man inte kan veta så noga men de rekommenderar ändå i dagsläget gravida att ta sprutan. Jag ska ta skiten o sedan hoppas benhårt på att det är rätt beslut...Vet bara inte när o hur det funkar att få i vår kommun... ser ut att vara mellan 11-14 på söndagar o då dröjer det nog ett gäng veckor tills jag har möjlighet...
    mvc ordnar väl det för dig??
  • trollmamma76

Har ni tänk på en sak?
    Detta med att sova,många skriver i andra trådar oooooh jag får aldrig sova,behöver mina 8 timmars sömn mm.

Jag tänkte här om natten att våra bebis har redan börjat bestämma när man får sova och inte sova,dom gör ju det redan i magen vilken makt dom har..

Hom är lung mellan 20.00-22.00 sen börjar hon när jag ska lägga mig i sängen för att se på tv och håller på leka rövare igår sa jag till henne att mamma har faktiskt inte sovit på ett par dagar så va snäll nu

Inte lyssnade hon..

• trollmamma76

Licens To Kiss skrev 2009-10-21 08:38:09 följande:

Åhååå
    Grattis på dottern 8 årsdag,min fyllde 10 förrä veckan och det märks en riktig liten tonåring..
Svar på tråden BF Januari :-) del 3