-
Jag är i v.30 nu. Ja, förhoppningsvis reds allting ut nu till veckan när de ska kolla upp mig.jeng skrev 2009-11-05 17:12:25 följande:Underbara ungar, Vad skönt att allt såg bra ut. Din kompis skulle jag skita i, det är självklart att man ska kolla upp sig när man blöder! Det står klart och tydligt i papprena man får också, får man en blödning ska man ALLTID ringa in! Atrocious, Hoppas att det ser bra ut i urinen, men det verkar ju som en väldigt trolig start på havandeskapsförgiftning... Bra att det kollas upp!!! Vilken vecka är du i nu? Hoppas de ringer snart. Hade en v 26 bebis i min augusti-tråd, som kom ut pga kraftig havandeskapsförgiftning! Där hade de missat en viktig koll, så jag hoppas att de föäljer dig ordentligt nu!
-
Blääääää, har så ont i ryggen.
Har åkt en runda till ner till förlossningen. Fick göra ett tillväxtul, det såg bra ut. Fick inget mot smärtan i ryggen, och hela upplevelsen hos läkaren var jättejobbig.
www.familjeliv.se/Forum-2-12/m48526330.html -
Jag vet inte alls vad det är. Sammandragningar/förvärkar var det ju på natten, och jag får det några gånger under dagen... Men värken i ryggen är outhärdlig. Vet inte hur jag ska klara mig till bf. Har ju högt blodtryck, hade det med sonen och blev igångsatt, så i smyg hoppas jag att det ska fortsätta öka så att jag blir igångsatt vid jul eller nåt...Underbara ungar skrev 2009-11-08 20:00:28 följande:TENS eller akupunktur skulle jag nog ha rått dig till. Lycka till!
Ska ringa sjukgymnasten och be om en tid, stödbälte får jag ju minst. TENS skulle jag vilja testa, många säger att det skulle kunna hjälpa.
Har fått hem ett par kryckor, vet att vissa får kryckor på grund av foglossning, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå i dem för att underlätta för ryggen... -
Ja, man vet ju inte alls hur man ska gå med dem! Liksom, stötta sig á la brutit benet känns ju bara askonstigt.jeng skrev 2009-11-09 19:17:02 följande:AtroCious, Jag tycker också det är svårt med kryckorna! Har aldrig gått på kryckor förut mer än man har stöttat sådär efter en stukning eller så... Nu när jag är hemma och vilar mer så klarar jag mig dock ofta utan kryckorna! Rör mig ju bara korta sträckor osv... Förut behövde jag ju ha kryckorna för att ta mig från soffan till toan lixom, och det är jag glad att jag slipper nu!! Ja, ryggvärken, det var det jag menade kan vara träningsvärk efter kraftiga förvärkar!! Jag märker samma själv. Dels tqr det ju i ryggen mer när jag har förvärkarna nu, men ryggontet fortsätter. Det har ju med att göra att ryggen är mer utsatt nu med stor mage osv! Hhihihi, jag är som du, öka på lite nu då så det kan bli igångsättning vettja!
Fick inga svar av läkaren på vad det kunde bero på, men barnmorskan på mvc sa att det skulle kunna vara muskler som kommit i kläm... Men jag vette tusan. Vet bara att det är såååå synd om mig.
Hehe, ja men det vore mysigt med en bebis till jul.
Fast samtidigt så var det ett rent helvete att bli igångsatt sist... -
Min förlossningen med sonen var ett rent helvete. Men det var ändå okej i slutändan, man glömmer så lätt...jeng skrev 2009-11-09 19:28:02 följande:Atrocious, jag tror att en förlossning kan bli bra eller dålig oavsett om man blir igångsatt eller det sker naturligt! Så jag försöker att inte oroa mig för det. Förlossningen är trots allt övergående! Ja, min sjukgymnast har konstaterat ischias samt nån konstig muskelsmärta på min ena höft... Det som jag tror är fogsmärtorm, fast det egentligen inte kommer dirket från fogen utan fogen påverkar musklerna och nerverna somk i sin tur gör ont. Kanske är nåt liknande för dig då! Det gör ju snoront och kommer och går som det vill, inget jag kan göra för att styra över det, förutom försöka vila...
Är förlossningsrädd nu, men nu ska jag iaf få ett snittkontrakt. Om jag nu mot förmodan skulle bli igångsatt så kan jag ju iaf få välja om jag vill bli snittad om allt blir utdraget, det kunde jag inte förra förlossningen.
Jag kan inte heller styra över min smärtor. Visst gör det mer ont om jag gör anstränger ryggen mycket, men trots att jag vilar lika mycket två olika dagar så kan jag ha jätteont ena dagen och inte så farligt ont den andra. Hoppas bara att det inte är så läng väntetid till sjukgymnasten. -
Licens To Kiss skrev 2009-11-09 19:32:32 följande:
Besöksförbud med anledning av nya influensan. 2009.08.04 Danderyds Sjukhus har med anledning av risk för smitta av nya influensan infört besöksförbud från och med 31/7-09 Detta gäller på Förlossning, BB och Neonatalavd. Hotell-BB berörs tills vidare inte av förbudet. Mer information finns att tillgå på sjukhusets hemsida. Jag förstår att man inte får ha besök när man ligger på avdelningen men får man inte ha med en person på förlossningen när man ska föda heller?Är inte det där gammalt då?
Sundsvalls sjukhus var jättetidiga med de reglerna men de har tagit bort dem nu. Där var det så att man inte fick besöka på bb eller KK. Man fick dock ha med en person på förlossningen om hen var frisk och inte visade några tecken på influensa eller förkylning. -
Licens To Kiss skrev 2009-11-09 19:41:07 följande:
Dom la in de på hemsidan i September. Alltså på min mödravårdshemsida. För mig är texten väldigt bra dock. Hoppas att det stämmer. Elak jag är men jag vill ha lite råg i ryggenÄr ju ett tag sen september... -
Den här länken förklarar allt om vaccinationen:
www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Pandemrix--en-dos-tillracklig-for-friska-vuxna/
Det krävs endast EN spruta till oss som är gravida. Det gäller i alla län. -
Har alla ni lämnat in papper om föräldrapenning eller är jag ensam om att ha glömt det?
Barnens pappa ska vara föräldraledig från dag ett, vette tusan från vilken dag man ska ansöka om då... Man vet ju inte när barnet kommer. -
Först måste man lämna in moderskapsintyget, och det har jag inte heller gjort...AmandaBrun skrev 2009-11-10 19:13:02 följande:Jag har precis blivit färdig med havansdeskapspenning cirkusen och behöver en FK-paus. Jag har BF 31 Januari, när bör papprerna om FP vara inne?
Börjar väl bli dags dock, försäkringskassan är ju rätt kända för att ha långa tider för att behandla ärenden.