Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush
    Theannapanna skrev 2009-10-15 19:42:55 följande:
    Jag HATAR verkligen julmust... men nu - bara för att ni skriver om det blir jag sugen också haha... så dumt!!
    Hehe, jag tycker inte om julmust heller... men jag blev sååå sugen på det.
  • Schnooglewookiemush
    Underbara ungar skrev 2009-10-19 08:46:28 följande:
    Idag får jag min vaccination... Första dosen. Är ärligt talat lite nervös! Dels så HATAR jag sprutor o sen är deet ju det där med vaccinet o foster... Men jag får ju lita på vad sjukvården rekomenderar.
    Jag tycker inte heller om sprutor, men jag tyckte inte sprutan kändes alls i princip. Litet svagt sting bara. Tittade bort också, så jag såg inte hur sprutan såg ut.
  • Schnooglewookiemush
    EMTP skrev 2009-10-22 15:56:25 följande:
    Wow - det tog mig ett bra tag att läsa ikapp här. Och då är det ändå bara de senaste två dagarna som jag inte riktigt varit inne. Jisses! Här blev det en tripp till förlossningen med CTG och UL, då jag inte känt av bebisen på ett par dagar. Först hittade inte BM några hjärtljud och jag trodde att jag skulle dö av skräcken. Dock hittade hon dem till slut, långt ner vid bäckenbenet nästan. UL visade dock att hjärtat slog bra och att bebisen sparkade lite med fötterna emellanåt. Nu är det två dagar sedan och jag känner fortfarande inte av bebisen. De sa att vecka 31 ändå är så tidigt, så man behöver inte bli orolig om man inte känner sparkarna för att bebisen fortfarande har gott om plats. Men överallt där man läser ska man ju kunna känna bebisen hur ofta som helst vid den här tiden. Är jätteorolig verkligen. +3 på äggviteämnen i urinen också, så de skulle skicka en odling. Hur vet man om man har havandeskapsförgiftning? Är iaf vaccinerad.
    Får du huvudvärk ska du ringa barnmorskan eller förlossningen på en gång, likaså om du får väldigt ont i magen. Blir du väldigt svullen ska du också ringa. Jag svällde upp som tusan på en vecka innan havandeskapsförgiftningen upptäcktes, men jag märkte det inte riktigt själv - tryck lite då och då ovanför munnen och se om det känns svullet eller blir vitt. Det sa min barnmorska var ett tydligt tecken på att man är onormalt svullen.
  • Schnooglewookiemush
    Phili a skrev 2009-10-22 22:09:42 följande:
    Vill också gnälla lite.. Sjukskriven pga foglossning nu och det känns jobbigt. Veckorna kommer gå lååångsamt nu. Och trist att inte kunna röra sig som normalt. Jag ska fråga grannen om jag får låna hennes permobil, så kan jag ialf komma ut lite i naturen. Saknar mina springrundor och promenader. Lilljäntan är mysig, jag kan hennes rutiner nu. Just nu under kvällen sparkar hon som mest. men hon somnar med mig och vaknar med mig. Visst kan det vara så att hon är vaken under natten men mig stör hon inte. Jo en fråga till er alla. Sover ni på mage fortfarande. Det gör jag- det känns konstigt eftersom jag ändå har en ganska stor mage och med 1:a barnet vägra jag ligga på mage redan i vecka 10 typ. Jag är inte alls lika känslig denna gång. Men tänk om jag mosar henne hmmm. Jag somnar alltid på sidan, men kan vakna på mage. Vissligen benet högt uppdraget. ????
    Jag sover på mage, kan inte somna annars. Det är ingen fara alls att sova på mage, det finns inte en chans att du mosar barnet. Tänk på att ofödda barn överlever bilolyckor.
  • Schnooglewookiemush

Åhh, jag är nervös. Ska till min nya läkare imorgon och se om jag får fortsätta vara sjukskriven eller inte...

Känner verkligen av hormonerna nu, har väldigt lätt till gråt emellanåt. Nervositeten håller på att ta kål på mig.

Kan någon svara på om det känns något särskilt när barnet fixerar sig? Är det någon skillnad när den gjort det? När brukar de göra det?

• Schnooglewookiemush
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-25 19:36:21 följande:
    det kan svida och "borra" sig i underlivet vara extremt obehagligt det kan även trycka på lite och man får mera foglossning om man har det så har det vart för mig i alalfall
    Efter då? Är det någon skillnad? Alltså om barnet rör sig mindre, t.ex.
  • Schnooglewookiemush
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-25 20:22:58 följande:
    ju längre gånget = destu större barn = mindre plats = mindre rörelse dock mera sammandragningar hårdare kickar när liten väl får till en. men de kan oxå leva rövare ända till förlossningen på börjat och den e på g ut helt olika från barn till barn. men man ska ALLTID känna barnet på ett eller annat sett 5 gånger om dagen annars ska man kontakta förlossningen o få en undersökning
    Jo, självklart.

Just nu känns det som om barnet ligger i ungefär samma position hela tiden, känner sparkar högt upp men bara ryckningar och dylikt långt ner (som om bebisen bara vrider på sig/huvudet). Har varit så ett bra tag nu. Vet inget alls om fixeringen eftersom min son aldrig fixerade sig.
  • Schnooglewookiemush
    Theannapanna skrev 2009-10-25 20:52:29 följande:
    Jag känner mig så j*a efter men NÄR är det tredje trimestern börjar? Vecka 28+0??
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m33118149.html

"v.13+2 går du in i andra trimest. v.26+4 tredje"

www.familjeliv.se/Forum-2-115/m30033328.html

v 28-40 är man i trimester 3

www.alimail.net/109888/trean/Trimester3.htm

"27+0 HÖGGRAVID räknas jag som nu. Idag är det precis tre månader kvar. Oj, vad tiden går!"

Alla säger olika.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3