Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

Jävlar så underbart Tesan GRATTIS!!

Vecka 31 (30+5) och 64 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Idag kissade jag blod och urinet luktde illa. Ringde in till förlossningen som gav mig en tid till spec mödra. Dom hittade lite blod (har konstaterad njursten) och 3.4 i bakterier så jag åkte på en urinvägsinfektionskur i 5 dar. Ilandet kan bero på att bebisen skruvar på sig men mest är det pga UVI. Glad att jag ringde in.

• Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-26 16:08:45 följande:
    License,Vad skönt att du fick det kollat så snabbt och att det inte var nåt med bebis!!Jag har beslutat att dra tillbaka min vräkningsorder på bebis i några dagar! Maken har nämligen beslutat sig vara mer positiv till en flytt och har pratat med sitt jobb till och med idag, om möjligheterna att jobba på distans en del osv. han ska ju vara pappaledig också i vinter och i vår, så det blir ju lite pussel!Iaf så innebär det att vi ska försöka fixa till det sista med lister och såna saker i huset här och få ut det till försäljning. Då måste vi få bort massa grejer för vi har övermöblerat och massa skitsaker överallt! Så en del av möblerna ska ju till nya huset, och nu när vi har golv där så är de tju perfekt läge att börja köra lite! Så eftersom maken ändå måste dit i helgen och stämma av byggarnas jobb innan vi betalar sluträkningen, så ska jag försöka övertala honom om att vi passar på att köra ett lass med grejer! Supersugen blev jag nu, eller det har jag ju varit länge iofs, men maken har ju tyckt vi ska vänta!Så nu tänkte jag alltså åka ytterligare en helg, och då får ju bebis gärna stanna kvar där inne ett tag till IIihhhh jag är helt uppspelt! Vill ju bara få komma in och prova bo i nya huset, och dessutom få ordning här så det ser säljbart ut!
    Super skönt!!
    Vi får se hur länge bebisen stannar
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-26 16:13:53 följande:
    Jag har hört att man brukar säga att barnkläder SKA tåla 60 graders tvätt pga all skit och bakterier osv... men nog står det 40 grader i en hel del av de kläderna som vi har! Jag är en 40-gradare och tvättar i princip allt förutom handdukar och sängkläder på 40 grader. Är det nedbajsade eller kräkta kläder från barn så kör jag ju ändå en rejäl omgång handtvätt med galltvål först, så det blir ju debbelt tvättat ändå. och då sköljer jag ju i varmare vatten än 40 grader!just det - GALLTVÅL! För er som inte har skaffat det ännu så säger jag att det är nästan ett MÅSTE! Om man nu inte tycker det är utomordentligt äckligt att tvätta med galla så kan jag lova att det tar bort i princip allt sålänge det är färska fläckar, och det har räddat määängder med kläder här hemma! Helt plötsligt är det inte hela världen att köpa ljusa kläder till småbarn längre!
    Jag tvättar också alla kläder i 40 grader. Handdukar och sängkläder i 60. jag är också en ägare av galltvål och tycker de är toppen. För ett par dar sen kom dottern hem med gräsfläckar i baken och galltvål och ganska varmt vatten gjorde susen.
  • Licens To Kiss
    anka duck skrev 2009-11-26 16:34:43 följande:
    var köper man galltvål??
    Hemtex, åhlens har vet jag.
  • Licens To Kiss
    Asereht skrev 2009-11-26 18:10:36 följande:
    Gu vad gott! Lussebullar är det bästa jag vet. *mums* Måste baka snart, synd bara att saffranet blivit så himla dyrt!Själv ska jag äta korv och spagetti strax, inte så kulinariskt men det är vad den trötta mamman och influensabarnen orkar med idag.
    Här har det ätits köttbullar, stark korv och ris.
  • Licens To Kiss
    Litenkatt skrev 2009-11-27 12:45:49 följande:
    är så imponerad av er som är gravida och redan har barn, att ni pallar! värsta superkvinnorna! tur då att männen finns och underlättar en del. funderar lite på hur jag ska palla att vara gravid igen i framtiden, och då har jag haft en väldigt lätt (men trött) graviditet. får väl hoppas på att mitt dåliga minne får mig att glömma det bökiga :)38 dagar kvar till BF och ujuj va jag längtar tills jag får träffa bebisen och att få känna sig lättare i kroppen. har nog en liten känsla av att den kommer tidigare.
    Här hemma finns det ingen andra vuxen men man fixar de. De är inte tyngre eller svårare än man gör de.
    Vecka 31 (30+6) och 63 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Tror ni inte att dottern kissade mörkt i morse och fick konstaterat UVI på vårdcentralen i förmiddas. Ikväll börjar hon på en kur i 5 dar.

• Licens To Kiss
    Theannapanna skrev 2009-11-27 14:04:44 följande:
    Stackars tjejen!! Vad trist!Hoppas det ger sig snabbt!
    Tack! Hon har inte ont så de är ju bra.
    Underbara ungar skrev 2009-11-27 14:23:38 följande:
    Nu är jag klar med julklapparna Eftersom jag känner mig själv ganska bra så lär det nog bli ett par till... Dottern vill ha en docksäng och gubben har bara fått en tröja liksom Ska in till stan med en kompis idag i försöka hitta nått att ha på mig på firmafesten i morgon o då har man ju tid på sig att glo lite Hur långt har ni kommit med klappar och pynt?
    Vi håller på med pepparkakshus. Pynta blir på sönda och sen ska jag nog ut och julhandla lite.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3