pcalma skrev 2009-11-26 14:59:22 följande:
Nej vi har fått häften hem att fylla i o ta med..Här håller jag på att bli galen!! Antom kräkte i förgår som bara den mellan 17-01 o är hemma i dag oxå pga det samt lite feber igår. Matilda har oxå fått vara hemma o de går mig på nerverna!! Försökte mig på att få fram ljusstakar o stjärnor idag, samt byta gardiner i köket, vardagsrummet o Ms rum. Putsa alla fönster nere oxå. Vänder mig bort i en sekund från strykjärnet o ser att det ligger ett stort plastunderlägg (som jag köpt till dom när de målar o degar osv) på strykbrädan o stykjärnet ligger därpå, på full värme!!! GRRR så nu har jag inget strykjärn för det är fullt med smält plast o likaså med strykbrädan. ALLT är framdraget här o ser ut som F-N rent ut sagt. Grejor överallt, leksaker, lampor, stakar gahhhh...kommer aldrig att bli ordning!! Slåss o bråkar heeela tiden oxå o är på ALLT heeeela tiden så jag blir galen!! Maken fick en smärre chock när han kom hem från jobbet o frågar varför jag ens kommer på tanken att göra detta när de är hemma!!! Jag exploderade!!! När!!!? ska jag göra det då?? När de sover sent ikväll o man är helt slut o scheman ska göras, de stora ska i säng osv osv... Hade jag haft tid hade jag slitit mitt hår!!!!!!!!
Hu, det låter väldigt tungt just nu för dig. Vet så väl vilken press man känner att få så mycket gjort. Men försök i allafall att bromsa kraven på dig själv. Här har jag lyckats få barnen att plocka undan en liten, liten aning efter sig sedan jag gjorde en liten uppryckning förra veckan. För en utomstående ser det ju fortfarande ut som ett vanvettigt kaos, men jag ser skillnad. Jag blev uppringd från skolan idag för dottern är förkyld och hängig. Sonen leker ute med kompis som följt med från skolan.
Hoppas du får komma ut och ta en nypa frisk luft!