Inlägg från: Unicorn73 |Visa alla inlägg
  • Unicorn73

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Trollet Ludenben skrev 2009-11-12 22:05:06 följande:

men usch. Säkert är det inre stress och oro som gör det. Nattskräck är jag livrädd för med. Det har han aldrig haft och hoppas inte Elias får det heller. Det verkar ju verkligen obehagligt.
    Ja det tror jag med. Ofta är det ju så att de inte kan uttrycka hur de känner riktigt & håller det då inom sig istället. Vet inte hur din son är när han ska somna om han måste ha lampa tänd & så....här går det oxå i perioder med att ha tänt när han somnar & han ska alltid ha dörren öppen till sitt rum. Han kommer ju fortfarande in till oss i våran säng om han drömt något obehagligt....han brukar dock väcka en väldigt försiktigt & frågar snällt .
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-11-13 08:01:34 följande:

Nä, inga lampor. Det ska vara mörkt, tyst och ingen får vistas i närheten där han sover. Katten får vi stänga ut för han tål inte ens att den går omkring där fast den är alldeles tyst Men han drömde nån mardröm för några veckor sen. Det har han inte glömt utan han säger varje kväll "hoppas jag inte drömmer i natt"...
    Ok, ja de är ju så olika dessa barn. Min brukar oxå komma ihåg läskiga drömmar & brukar säga detsamma som din gör...
    Brukar din kunna berätta vad han drömt om?? Min berättar sällan el aldrig...han säger alltid att han inte kommer ihåg....
    Jobbigt när de drömmer mardrömmar.
    Hoppas dock att din Frodo släpper drömmen & kan sova ordentligt.
  • Unicorn73

Hej alla i tråden!
    Ett tag sen jag skrev...läser dock alla inlägg men inte alltid jag svarar.
    Nu ska jag bara se om jag kommer ihåg vad jag läste i de sista inläggen....minnet vet ni .
    Först så hälsar jag Little Ms Chatterbox välkommen till våran tråd. Hoppas du ska trivas här. Vi försöker svara/ge råd/tips/stöttning/peppning/lyssna när det behövs .

Pcalma: Skickar ett gäng kramar till dig. Ni har ju redan så mycket jobb...ni behöver ju verkligen inte mera. Usch det där med knivarna......

Elegi. Usch för tuffa mornar . Skickar ett gäng kramar till dig vännen. Hoppas ni kan få hjälp så det kan bli lite lättare på morgonen varje höst/vinter.

yrrol2: Känner igen det där med knivar & täljande....min son hade oxå tagit vårat krocketspel & fixat till trumpinnar av klubborna...då blev man inte glad...speciellt inte då vi tänkte spela spelet då vi upptäckte vad han gjort...grrr

Hoppas jag inte glömt någon....
    Skickar mera kramar till er alla

• Unicorn73
    elegi skrev 2009-11-19 20:33:01 följande:
    Tack Unicorn för kramarna Skickar genast ett gäng tillbaka till dig
    Tackar & bockar . Behöver lägga lite på lager här .
  • Unicorn73
    Petra78 skrev 2009-11-19 20:50:58 följande:
    Skickar ett gäng styrkekramar, bara att roffa åt sig.På lördag ska vi börja med concerta, ska bli spännande och se hur det blir med det.Å du Ludenben, ska du inte tänka på att byta ut lyckoclownen ;)))
    Jag tar oxå en till min krambank för framtida behov
    Skickar tillbaka kram till dig med
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-11-20 16:38:04 följande:

Vi har tagit grissprutan idag. Har vart inne på att inte ta den men blev övertalad av sambon. Irriterande nog får jag reda på att det är ett misstänkt fall grisinfluensa i Frodos klass. De var irriterade där med, personalen. Denna mamma hade skickat den pojken till skolan trots att han var dålig. Han var inte bara lite snorig utan riktigt dålig Jag har skickat Frodo till skolan snorig när förkylningen är på väg bort men inte när han vart sjuk. Hoppas på att inte Frodo får den för då har vi alla tagit sprutan i onödan.
    Nämen fy. Undrar hur den mamman har tänkt alltså....man skickar väl inte iväg sin sjuka son till skolan. Förstår att du är irriterad...hade jag med varit. Håller tummarna för att ni slipper det hela. Jag & barnen har tagit sprutan men maken säger att han ska inte ha den...får väl se om jag kan få honom att ändra sig...hmmm.
  • Unicorn73

Gokväll i tråden!
    Kramar till alla som behöver...verkar vara en del som har haft en jobbig morgon/dag.

Nu ska jag berätta en rolig sak....igår var vi & köpte ett beg Gameboy Colour (sonen har velat ha ett hur länge som helst & vi har letat & letat efter ett för en hyfsad peng) för 150:-. Så sonen har ju spelat för glatta livet igår kväll & hela dagen idag......men i förmiddags så vart jag av med sonen så jag kallade & får ett ihåligt svar långt borta & märker då att han sitter på toa...går bort till toadörren & öppnar...då sitter sonen på toa & spelar på sitt Gameboy...där hade han suttit ett bra tag kan jag säga för när han gick ut därifrån så hade han avtryck av toaringen...haha.
    Han kan konsten att göra lite tokiga saker som är roliga.....haha

• Unicorn73
    elegi skrev 2009-11-21 20:46:49 följande:
    Ja är man inne i ett spel så är man hahaTar en kram och skickar tillbaka
    Ja det såg så himla roligt ut där han satt .
    Tackar för kramen
  • Unicorn73
    TwistedSister skrev 2009-11-21 22:19:26 följande:
    Hahaha ja lätt å fastna. Får era barn spela och titta på tv mycket eller? Jag kan känna att barn ska inte titta på tv jämt, vet inte varför riktigt men det fick man väl höra en del själv när man var liten också. Men I går ju och sätter på teven hela tiden så fort jag inte har något åt honom att göra en liten stund. Det måste ju hända nåt hela tiden, tv eller spel. Det kan ju till sist bli ganska många timmar på en dag och jag försöker hela tiden få bort honom från det och många många utbrott resulterar det i. Hmmm ska jag lägga ner å låta honom kolla eller? Jag har ju en föreställning om att han ska vara ute och leka och få rosiga kinder och allt det där, men det händer liksom inte, antingen blir han hysterisk för att solen lyser på honom eller så gräver han upp rabatterna. Känner mig samtidigt som en dålig mamma när han bara sitter med nåt spel timme ut och timme in. Brukar tvinga med honom på en ordentlig promenad i skogen varje dag och det hjälper att han kan somna bättre på kvällen iaf. Man måste ju liksom röra på sig annars mår man ju skitdåligt, känner jag själv om man inte kommer ut en dag. Men sen sitter han där klistrad och är okontaktbar och det stör mig verkligen.
    Kolla på tv gör sonen ganska mycket nu vid denna årstiden....sen har sonen ganska långa skoldagar (han går på friskola i annan kommun än den vi bor i & blir hämtad & lämnad hemma varje dag) så han ser det som avkoppling när han kommer hem & det är enda stället där han verkligen sitter lugnt & stilla. Han gillar att kolla på Discovery, Overhaulin(bilbyggare) bla & en del naturprogram & så ett där de berättar hur olika saker tillverkas. Sen går ju förstås Disney Channel varm här oxå.
    När det gäller spel så är det i perioder (här har vi regeln att det ska frågas innan man sätter sig & spelar...vi har en Xbox & så Wii...sen använder jag ju spelandet på de konsolerna som belöning)......nu med det här Gameboy så är det nyhetens behag & att han äntligen fått ett eget (hans storasyster har ett som hon fått för X antal år sen).
    På skolan är de ute varje rast & rör på sig & han har idrott 4 dgr/vecka....så han är ute mycket & rör på sig.
    På sommaren kollar han inte lika mycket på tv för då är vi ute hela dagarna . Men just denna tiden nu är ju lite tråkig....regn & blåst i massor. Hoppas på lite vinter så man kan få bli lite piggare....frusen mark, minusgrader, lite snö, hög luft & solen framme .
  • Unicorn73
    Unicorn73 skrev 2009-11-21 23:01:08 följande:
    Kolla på tv gör sonen ganska mycket nu vid denna årstiden....sen har sonen ganska långa skoldagar (han går på friskola i annan kommun än den vi bor i & blir hämtad & lämnad hemma varje dag) så han ser det som avkoppling när han kommer hem & det är enda stället där han verkligen sitter lugnt & stilla. Han gillar att kolla på Discovery, Overhaulin(bilbyggare) bla & en del naturprogram & så ett där de berättar hur olika saker tillverkas. Sen går ju förstås Disney Channel varm här oxå.När det gäller spel så är det i perioder (här har vi regeln att det ska frågas innan man sätter sig & spelar...vi har en Xbox & så Wii...sen använder jag ju spelandet på de konsolerna som belöning)......nu med det här Gameboy så är det nyhetens behag & att han äntligen fått ett eget (hans storasyster har ett som hon fått för X antal år sen).På skolan är de ute varje rast & rör på sig & han har idrott 4 dgr/vecka....så han är ute mycket & rör på sig.På sommaren kollar han inte lika mycket på tv för då är vi ute hela dagarna . Men just denna tiden nu är ju lite tråkig....regn & blåst i massor. Hoppas på lite vinter så man kan få bli lite piggare....frusen mark, minusgrader, lite snö, hög luft & solen framme .
    Hmm...glömde ju svara på din fråga du ställde i ditt inlägg.
    Det är ju lite upp till var & en hur mycket man vill att sina barn ska titta på tv. Sen är det ju frågan VAD de tittar på oxå....om det är sådant som är faktaprogram, det är ju nyttigt att kolla på.
    Du har ju alldeles rätt i att man behöver ju ut & röra på sig m.m.
    Men jag hade gjort så här....låt honom kolla om det inte är alldeles nödvändigt att han ska ut & göra annat. Och tycker du att det blir för mycket tv så förbered honom på att det inte kan bli tv-tittande hur länge som helst alla dagar i veckan(man kan ha schema på det om man vill...att man lägger in olika aktiviteter som spela spel, vara ute, rita m.m & även då lägga in tv-spelande & tv-tittande). Bara ett tips alltså.
    Det är svårt det där när de liksom fastnar så framför tv & spel.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig