elegi skrev 2009-11-12 08:26:52 följande:
Usch säger jag bara, mycket klarar jag och många fajter klarar jag men nu är faan måttet rågat...dessa jävla mornar driver mig till fullständigt vansinne.I morse åkte jag och jobbade 5:40, 6:50 satt jag på bussen på väg hem (städar och på tors är det bara en timme), Peter väckte Alexandra 6:30, jag pratade med henne i telefon 6:50 och sa att jag är hemma om 15 minuter då vill jag att du ska ha fått på dig kläder....ett par byxor hade hon åstadkommit...7:20 är hon efter mycket om och men klar med kläderna och sätter sig vid matbordet, ½ glas nyponsoppa ½ limpmacka tar 45 minuter och mycket tjat och mycket energi från min sida. 7:55 börjar hon klä på sig ytterkläderna, då är strumpan fel...hon börjar skolan 8:10 och det tar 10 minuter dit, fick ringa hennes pappa som fick åka från jobbet för att köra henne så att hon kom i tid till skolan...är så jävla arg och less på det här så jag vet inte vart jag ska ta vägen...helt allvarligt, hon är så förbannat nonchalant och dryg, skiter i allt man säger fram tills det liksom är på allvar, så när hon åkte hade hon förstått hur arg jag var och att hon själv kunde påverka att det blir så här varje morgon, så hon åkte iväg med tårarna i ögonen och jag sitter här och gråter.Schemat som hon tidigare följt till punkt och pricka skiter hon i..belöningssystem känns meningslöst att lägga ner pengar på då hon ändå skiter i allt vad belöningar heter ända fram tills det är försent då ångrar hon sig och förstår helt plötsligt varför jagb lir så arg och lovar bättring nästa dag, nästa dag är det ändå samma visa igen.Detta problemet kommer när vi ändrar om klockan varje höst och försvinner när vi ändrar tillbaka på våren..kan nån förklara vad det har med klockan att göra??
Usch, vännen. Inget roligt med såna mornar...känner igen det då min son oxå är en riktig Pain-In-The-Ass på mornarna....ibland är han som ett flygplan här hemma, flyger runt överallt i hela huset.
Känner även igen det där med att helt plötsligt strunta i att göra sådant man kan få belöning för & att det lovas dyrt & heligt att bättra sig.
Har tyvärr inga jättebra råd att ge dig
......men har en massa kramar att ge dig som kanske kan ge dig lite styrka som du förlorat
.
Läste även ditt andra inlägg längre ner om HAB...det är ju kanon om ni kan få hjälpmedel därifrån.....timstock hade nog varit en bra grej. Ska själv ta upp sådant med BUP för i många grejor hade en sådan varit bra här med & även lite andra saker. Men här nere hos mig är de ju inte så frikostiga med info om såna saker, de på BUP alltså
.