Inlägg från: Unicorn73 |Visa alla inlägg
  • Unicorn73

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

norgesessan skrev 2009-11-01 19:58:53 följande:
    Emil tyckte också om nya Ikea....Han och hans lillebror var på leklandet en stund med, första gången han har vågat sen han var på gamla ikea en gång när han var 3. då var han ju själv, så det var nog roligare när lillebror var med.Men allra bäst är barnavdelningen och köttbullarna...
    Köttbullarna håller jag med om att de är bra....inte så dyrt för familjen att käka där.
    Vi tar alltid köttbullsmeny när vi är där
  • Unicorn73

Kims mamma: Stort Grattis!!! Håller tummarna! Ja det är trist med jobbet men tror de förstår i slutändan.

Kram till er alla här inne!

Igår fick båda mina barn svininfluensavaccinationen.....själv har jag funderat på om jag ska ha den & det lutar mycket åt det hållet faktiskt.

Nä nu ska jag snart köra dottern till skolan & sen ska jag iväg & jobba ett par timmar.
    ha en bra dag alla!!!

• Unicorn73

Hejsan Hej .

Först säger jag : Välkomna hit ni som är nya .

Trollet Ludenben: Usch så tråkigt med din pappa. Hoppas han blir frisk snabbt så det kan bli lugn hemma hos er igen. Massa kramar!!

Sol1: Usch vilken sits . Hoppas att det löser sig till det bästa!!
    Massa kramar!!

Skickar även kramar till er andra som behöver & vill ha .

• Unicorn73
    elegi skrev 2009-11-08 23:48:00 följande:
    Så där ja, nu finns ALLA tips från de andra trådarna i denna trådAdhd trådens samlade tips och länkar
    Kanon . Du är en riktig pärla .
    Lagt till den i mina favvisar
  • Unicorn73
    elegi skrev 2009-11-12 08:26:52 följande:
    Usch säger jag bara, mycket klarar jag och många fajter klarar jag men nu är faan måttet rågat...dessa jävla mornar driver mig till fullständigt vansinne.I morse åkte jag och jobbade 5:40, 6:50 satt jag på bussen på väg hem (städar och på tors är det bara en timme), Peter väckte Alexandra 6:30, jag pratade med henne i telefon 6:50 och sa att jag är hemma om 15 minuter då vill jag att du ska ha fått på dig kläder....ett par byxor hade hon åstadkommit...7:20 är hon efter mycket om och men klar med kläderna och sätter sig vid matbordet, ½ glas nyponsoppa ½ limpmacka tar 45 minuter och mycket tjat och mycket energi från min sida. 7:55 börjar hon klä på sig ytterkläderna, då är strumpan fel...hon börjar skolan 8:10 och det tar 10 minuter dit, fick ringa hennes pappa som fick åka från jobbet för att köra henne så att hon kom i tid till skolan...är så jävla arg och less på det här så jag vet inte vart jag ska ta vägen...helt allvarligt, hon är så förbannat nonchalant och dryg, skiter i allt man säger fram tills det liksom är på allvar, så när hon åkte hade hon förstått hur arg jag var och att hon själv kunde påverka att det blir så här varje morgon, så hon åkte iväg med tårarna i ögonen och jag sitter här och gråter.Schemat som hon tidigare följt till punkt och pricka skiter hon i..belöningssystem känns meningslöst att lägga ner pengar på då hon ändå skiter i allt vad belöningar heter ända fram tills det är försent då ångrar hon sig och förstår helt plötsligt varför jagb lir så arg och lovar bättring nästa dag, nästa dag är det ändå samma visa igen.Detta problemet kommer när vi ändrar om klockan varje höst och försvinner när vi ändrar tillbaka på våren..kan nån förklara vad det har med klockan att göra??
    Usch, vännen. Inget roligt med såna mornar...känner igen det då min son oxå är en riktig Pain-In-The-Ass på mornarna....ibland är han som ett flygplan här hemma, flyger runt överallt i hela huset.
    Känner även igen det där med att helt plötsligt strunta i att göra sådant man kan få belöning för & att det lovas dyrt & heligt att bättra sig.
    Har tyvärr inga jättebra råd att ge dig ......men har en massa kramar att ge dig som kanske kan ge dig lite styrka som du förlorat .

Läste även ditt andra inlägg längre ner om HAB...det är ju kanon om ni kan få hjälpmedel därifrån.....timstock hade nog varit en bra grej. Ska själv ta upp sådant med BUP för i många grejor hade en sådan varit bra här med & även lite andra saker. Men här nere hos mig är de ju inte så frikostiga med info om såna saker, de på BUP alltså .
  • Unicorn73

Glömde ju .......skickar ett gäng med kramar till alla er andra oxå som har tuffa & jobbiga mornar!!!

• Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-11-12 18:46:15 följande:

Unicorn: tack, tar en kram från dig. Vi har jobbiga mornar så jag tar alla kramar som går att få
    Ja det gör du rätt i . När man har jobbiga mornar så behöver man lite extra energi

Just nu håller jag på att bli galen på min son....han sover inte än...håller på att leker på rummet. GAAAAAHHHH..blir tokig på den ungen alltså.
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-11-12 21:07:27 följande:

Då får du ett gäng kramar. Hoppas han somnar. Frodo gick i sömnen nyss. Obehagligt, jag tycker det är läskigt...
    Tack, vad snällt .
    Ja det hoppas jag med.
    Usch ...det är läskigt när de går i sömnen....händer att min oxå gör det...han kommer liksom upp & går omkring & hans blick är alldeles tom *ryser*.
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-11-12 21:48:03 följande:

Ja, visst är det läskigt när de är så okontaktbara. Nu händer det inte så ofta längre men när han var 3-4 år var det jätteofta. Vad beror det på egentligen?? Är det oro eller nåt som gör att de går i sömnen??
    Ja det är riktigt läskigt.
    Ja du...skulle kunna tänka mig när det har hänt något som de går & tänker på (som de kanske inte berättar)...så oro blir det ju då. Här vet jag att sonen hade en period när farfar gått bort....jättejobbigt var det. Man fick ju ingen kontakt med honom så man fick lägga armen om honom & följa honom tillbaka till sängen & sitta på sängkanten tills han hade somnat igen.
  • Unicorn73
    elegi skrev 2009-11-12 21:19:39 följande:
    Tack, skickar kramar tillbaka Nja hade nog inte fått nån remiss dit om jag inte själv sa vad jag ville ha och varför..tur man snappat upp ett å annat här i tråden så man vet ungefär vad amn är ute efter iaf
    Tackar & bockar för kramarna .
    Jag får nog ta & trampa på Bup här lite så jag kan få hjälp med lite sådana saker jag med. Hade varit kanon.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig