-
Oj! Finner inga ord men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig/Er. Skickar styrkekramar iallafall.sol1 skrev 2009-12-04 08:09:17 följande:hej på er alla. börjar med att skicka kramar till alla rara mammor här. var ganska länge sedan jag var inne men har haft lite mycket runtomkring nu ett tag.soc la in en ansökan om lvu på min son för att det inte går att sammarbeta med biopappan. vi var i länsrätten i måndags på nån muntlig förhandling, gick väl hyffsat, blev samtidigt arg utan att visa det. det har ju kommit in massa anmälningar till soc från skolan bara för att sonen är jobbig i skolan, sätter sig på tvären och får utbrått, han har egenundervisning med två vuxna och inte ens det funkar. iom att vi inte har så stora problem hemma som dem har i skolan så tror inte skolan på det utan dem har i sina anmälningar skrivit att sonen är som han är bara för att det är bristande rutiner hemma och att jag inte kan visa känslor för min son. blir så arg har förklarat tusen gånger att man kan inte bara komma till skolan och krama ett barn med adhd och autistiska barn hur som hellst för allt med kramar sker på deras villkor, min son vill inte bli kramad fören han ber om det hur svårt ska det vara att förstå det.när sonen under ca en månad var avstängd från skolan så höll jag i hans undervisning själv hemma en lärare och en person till ville komma hit och hälsa på sonen för å se hur det gick osv ja sa ok men förklarade också att vi var förkylda allihopa, sambon låg på soffan helt utslagen lillasyster sprang runt med 39 graders feber sonen satt frisk i köket å läste jag var inte frisk jag heller men höll mig uppe iallafall. när alla vuxna i ett hushåll inte är friska så kan ju städning disk mm komma lite efter, det enda som framkommer från detta besök var att vi hade skitigt hemma och inte kunde se till barnens behov och omsorg. dem va ju inte här för att kolla om vi hade städat dem var ju här för att kolla hur det gick för sonen att läsa hemma blir så förbaskad. kan ju undra hur det ser ut hos dem när dem är sjuka å har småbarn.man får väl se nu vad som händer jag får svar om ca en vecka om dem tar sonen i en lvu eller inte, biopappan la in om att han ville att dem skulle flytta boendet för sonen ner till honom men det har jag svårt att tro att dem gör iom att pappan e våldsam.oj vad gnäll det blev men kände att jag behövde få berätta för nån som jag tror förstår att man kan vara orolig och ur gängorna över detta.
-
två lingon och ett blåbär skrev 2009-12-07 08:31:37 följande:
Matsituationen är nog ganska anourlunda i våra familjer än hos andra...M kastar sig över grytor och kastruller på bordet och det kan se ut som om hon äter direkt ur dem innan vi andra ens har hunnit sätta oss vid bordet Om hon inte halvstår eller är på språng så tar hon upp en ofantligt massa plats vid matbordet, en annan sitter inklämd med sin tallrik och kurar, för att slippa få en omedveten armbåge i ansiktetJapp så är det här oxå och är det ngn annan som tar före så blir han vansinnig så för att få lugn och ro så är det lika bra att han får ta först så vi andra håller oss tillbaka lite men det går ju inte alltid förstås för de andra vill ju oxå vara först ibland, ja ja. -
Är väldigt dålig på att skriva just nu har fullt upp med allt och alla. Men jag försöker läsa i alla fall varje kväll.
Jag skickar ett gäng styrkekramar ialla fall och tackar för en bra tråd -
Grattis till Kim, vad roligt. Hoppas Ni får det mysigt på resturangbesöket.
Och grattis till magen, tror jag har missat det innan. Har fullt upp jämt så jag hinner knappt sitta här och skriva. Men jag brukar läsa igenom ialla fall.
Här är det ganska lugnt nu sen V började med concerta. Vi ökade dosen i onsdags från 18-27mg så får vi se hur det blir med det.
Kram till alla -
vill bara önska alla en god jul och ett gott nytt år!!!
kram imängder så det räcker tills årets slut!!! -
Här är det oxå berg och dalbana verkligen, vi höjde ju concertan till 27 men märks ingen skillnad. och sen har V varit hos sin pappa och dagarna innan han åkte var han hemsk och idag kom han hem och det börjar med utbrott direkt och håller fortfarande på men jag sitter här uppe nu och ignorerar det och andas för annars blir jag tokig. Var bara tvungen att skriva av mig en snabbis.
Kram på Er -
Tråkigt att Ni känner att tråden har förändrats, jag skriver inte så mycket men är aktiv läsare, har tyvärr inte så mycket tid så jag hinner sitta och skriva. Även om jag skulle behöva skriva av mig oftare.
Jag kommer fortfarande läsa här inne i alla fall och skriva av mig när jag behöver.
Kram till alla -
Känner igen det där med att samla på allt helt otroligt vad skräp ( i mina ögon) kan vara roligt.
Så skönt att skolan började idag. Hoppas att det ska bli lite lugnare nu. När allt är som det ska.
Kram till alla som behöver och till er andra oxå för den delen.
En liten fråga. Min son är extremt noga med att allt ska vara millimeter rättvist och det gäller ALLT!
Han är nio år ska fylla tio. Är det ett personlighetsdrag eller har det med adhn att göra?
Ngn som vet? -
Ja precis när det är han som får mer så gör det ingenting :/Trollet Ludenben skrev 2010-01-07 11:08:49 följande:min är med sån med rättvisa. Särskilt när det gäller syskon. Eller det gör inget om han får mer men om lillebror får mer är det kalabalik.
Vet ju att barn är sådana över lag men hann är 9år och kan inte se varför ngn får mer en vanlig 9åring kan ju förstå det.
Tex om hans syster ska påkalas en söndag och får en påse godis där så blir det ju kalabalik eftersom det är fuskigt. Och säger man att nästa gång kanske det är du som ska på kalas så ser han inte det. Utan bara här och nu! -
Min data är oxå knäpp det står alla möjliga bokstäver och symboler emellan allt andra skriver hel konstigt
-
vad spännande det skulle jag oxå vilja ha. min son är född 00. Vart fick du tag i data programmet?åsau skrev 2010-01-07 12:38:49 följande:Hej!Tänkte bara berätta att i eftermiddag skall sonen göra några tester och därefter ska vi ha ett dataprogram hemma som han ska jobba med dagligen en tid. Vi ska också på föräldrautbildning ikväll.Det är en studie i datoriserad kognitiv träning för barn med ADHD i åldersgrupperna -01 -00 och -99 tror jag att det var.Det ska bli spännande!Tipset fann jag här på familjeliv.se och nu ska vi se hur det funkar ;)
-
Jag har gått den, gjorde det i höstas :)Cajo67 skrev 2010-01-07 14:22:37 följande:Någon här inne som har erfarenhet av Komet-föräldrautbildning?