• Lotta2

Vaccination

Jag skulle definitivt låta mina barn fåaccin om jag vore du!

Min son född v. 29+2 , nu 6 mån korrigerad tid, med diagnosen BPD har fått vaccin.

Läste igår en nyhet om att det lutar åt att man kan komma att rekommendera vaccin till alla barn under tre år framöver. Detta pga att de studier som gjorts visar att denna grupp patienter får få biverkningar.

Ang. kvicksilvret så är det en så liten mängd (motsvarande en halv portion insjöfisk)och det stannar dessutom inte kvar i kroppen. Detta har man använt i vaccin sedan 1950-talet och inget tyder på biverkningar.

Jag är mkt mer rädd för de komplikationer svininfluensan skulle kunna ge min son än ev. biverkningar av vaccinet!!

Tror dessutom inte att man skulle rekommendera barn under tre år som tillhör riskgrupperna att vaccineras om man inte var säker på att fördelarna överväger! Barn under två år kan bli väldigt sjuka av svininfluensan och om barnet dessutom är prematur och har kroniska sjukdomar så är risken ännu större!

Min son fick vaccin i torsdags och har inte fått några biverkningar alls. De på NEo sa att vissa barn kan bli hängiga, men att det är olika.

Lycka till med beslutet!

Svar på tråden Vaccination