• JessAnn

Vaccination

Enligt bvc kommer inte O att få vaccinet för han ligger inte i riskgruppen trots att han är född v 27+0. (1 år nu)
    Övriga familjen + släkt kommer att vaccinera sig för att minska risken för honom.
    Vi hoppas på det bästa.

• JessAnn
    mina12 skrev 2009-11-03 22:37:31 följande:
    Här i Linköping skulle en förälder få vaccineras när barnet vaccinerades. Vi åkte med båda två och då tyckte personalen att det var lika bra att vi fick vaccinet båda två när vi ändå var där.
    Jag frågade igår när vår stor flicka fick vaccinet när vi föräldrar skulle få ta det. Jag sa som det var att Oskar inte fick det så att vi mamma pappa ville ta det omgående. De tyckte det lät som ett bra arument till att vi skulle få ta sprutan snart men vi får väl se.
    Usch jag tycker verkligen det känns jobbigt nu när det sätter igång på riktigt.
  • JessAnn

lugna gatan skrev 2009-11-04 11:59:24 följande:

TIPS:Fick höra att de endast kan spara vaccin i 24 tim, så om man hör av sig till vårdcentralen på fredagen, så kanske de har kvar doser (alla i riskgrupperna vill ju inte ha sitt vaccin), då vaccinerar de gärna vem som helst som vill ha, istället för att slänga det.Så ssk på vårdcentralen trodde jag säkert kunde få på fredag Ni som bor i städer där man inte börjat med annan vaccinering än riskgrupperna, har ju flera vårdcentraler att ringa runt till, om man vill ha det.
    Kanon, då ska jag ringa in i morgon efter middag. Hoppas att vi får ta den då.
Svar på tråden Vaccination