Inlägg från: Erkens mamma |Visa alla inlägg
  • Erkens mamma

Prematurkläder

Det är inte så lätt att få tag i kläder som verkligen är så små som storlekarna ska vara. Jag har tex fått pop kläder i storlek 40 som han inte växte i förrän han hade 50 på andra kläder.
    Sedan är det väldigt mycket som har fötter på och det funkade inte alls för oss då Elias hade saturationsmätaren (mäter syre-nivån i blodet...) där.
    Det märket som jag har tyckt haft mest storleksriktiga kläder har varit "little bee". På bredden måste ju plaggen också vara betydligt mindre. Vissa märken kortar bara ner benen.
    Sedan är det viktigt att alla sömmar är supermjuka -helst sådana som inte har sömsmån utan man har lagt det ena tyget över det andra och sytt så man slipper viket på insidan om du förstår vad jag menar...

• Erkens mamma
    Koocachoo skrev 2009-10-07 08:00:18 följande:
    Glömde fråga vad för sorts kläder som fungerar bäst.....håller just på o gör en sovpåse....fungerar det med knäppning framtill? Har i tanken att göra även body, byxor, mössa, bodysuit ev sparkbyxa, allt i mjuk trikå. Några andra saker oxå
    På Elias funkade inget som man var tvungen att dra över huvudet för många slangar osv ivägen. Speciellt när han hade cpapen...
    Men visst funkar det med knäppning fram. Gärna så att man kan öppna hela plagget -lyfta upp bebis -lägga plagget under och lägga bebisen tillbaka på och stoppa i armar och ben. Då är det lätt att hålla ordning på alla slangar och elektroder.
Svar på tråden Prematurkläder