Inlägg från: Koocachoo |Visa alla inlägg
  • Koocachoo

Prematurkläder

Är utbildad sömmerska fast syr bara på fritiden (just nu i alla fall). Älskar att sy barnkläder (syr och säljer en del i några affärer på nätet). Men det som jag skulle vilja börja sy är prematurkläder. Vad jag nu undrar är om det finns någon marknad för det? Vet inte hur brett eller hur lätt/svårt det är att få tag i kläder till dom små.....är det storlek 38 och 44 som gäller? Är det något som man bör tänka på i klädvägen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 07:29
    Lista på vad att tänka på:
    * Utan fötter, eller så man kan lossa på 'fötterna'
    * Supermjuka sömmar....inga sömmar som skaver innuti
    *

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 11:31
    * Inget att trä över huvudet

• Svar på tråden Prematurkläder
  • Koocachoo

Å....får mig att vilja börja sy dom ännu mera!! Har i tanken ideér....ska bara börja göra mönster oxå!! Så det är jättebra att ni talar om för mig saker o ting!! Jag har ingen erfarenhet själv av så små barn....uppdaterar min första inlägg med det som jag ska tänka på! Fyll gärna på om det är något som ni kommer på!!

• Koocachoo

Glömde fråga....hjärtelektroderna....är det mer än 1? Får nog fråga min mamma lite oxå för hon jobbar på sjukhuset o vet litegranna om det oxå.

• Koocachoo

Glömde fråga vad för sorts kläder som fungerar bäst.....håller just på o gör en sovpåse....fungerar det med knäppning framtill? Har i tanken att göra även body, byxor, mössa, bodysuit ev sparkbyxa, allt i mjuk trikå. Några andra saker oxå

• Koocachoo

Oj....så litet som 32....vilket litet gryn du har!! Tänker på min tös som snart har storlek 80! Alltså ska jag göra 32, 38, 44....50? Behövs 50 eller finns det tillräckligt ute i handeln?

Om jag har knäppning framtill (typ som på omlottbody) behövs det då extra hål för elektroderna ska komma ut?

Ursäkta massor av frågor men ingen ide att börja sy kläder som sedan inte fungerar i praktiken!

• Koocachoo

Tack för hjälpen!! Jag börjar bli lite klokare!! Jag har tänkt att sy med knäppning fram (vill inte göra något som man drar över huvudet....ville jag inte ens ha på mina egna när dom var jättesmå). Ska försöka hinna göra en idag.....håller på med ett mönster (sovpåsen)....ska göra färdigt graderingen (dom olika storlekarna) innan jag syr upp en....känns riktigt kul detta!! Speciellt när man får så bra hjälp utav Er som är insatta i det hela!!

• Koocachoo

Hmmm....det går nog att lösa....jag kommer nog inte ha vanliga silver tryckknappar utan funderar på dom i plast, dom skaver nog inte lika mycket....om inte annat kanske jag kan fundera på en lösning på det!

• Koocachoo

Det var en smart ide!! Sådant gillar jag!!

Självklart ska ni få se bilder sedan!! Om inte annat så kommer jag lägga upp det på min hemsida (står i min profil).

• Koocachoo
    maddlyn skrev 2009-10-07 12:57:46 följande:
    Vi hade 3 elektroder som satt på bröstet , alltså 3 trådar. Hålet får gärna sitta lite under armhålan. =)
    Men om jag syr för omlott så går det väl att dra ut dom genom den? Eller tänker jag fel? Får ju hjärnsläpp ibland *ler*
  • Koocachoo

Har massor av snygga trikå tyger i färger!! Gillar färger på barn (ceris, grön, blå, turkos, gul....ja...massor olika!!)

300 kronor för en byxa o tröja! Huj...det är väl tyvärr så att om det inte finns någon konkurrans så kan dom begära hur mycket som helst. Så mycket har jag dock INTE tänkt att kläderna ska kosta!!

Tack ska du ha för synpunkterna!! Blev frustrerad förut över min mönsterkonstruktion....inte alltid lätt att tänka när man har en son som leker ambulans (med ljud o allt)

Svar på tråden Prematurkläder