• Matanza

Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?

FCBJ skrev 2009-10-24 16:16:57 följande:
    Nu har jag i och för sig en hög smärttröskel, men jag tycker inte att varken öppningsskedet eller utdrivningen var så smärtsamma. Öppningsskedet kändes som lite mer än riktig mensvärk, men genom att andas igenom dem så klarar man dem. (ett tips är att lära sig andas antingen på Yoga eller profylax) Utdrivningen var mer som ett tryck neråt snarare än smärta. De var mest ansträngande som ett riktigt hårt träningspass.Det som gjorde ondast var nog när jag skulle krysta efter att jag sprack lite. Men det är ju under så kort tid.Sen kan jag ju tillägga att det allra mest smärtsamma under förlossningen var nog faktiskt när de satte akupunkturnålar på lilltåna för att moderkakan inte ville komma ut fort nog. Skitont, men det räknas kanske inte in i själva förlossningen...
    Asså, fy fan vad ont det gjorde när dom satte nålarna i tårna! Det gjorde dom på mig när moderkakan inte kom med ettan!! Fy satan det var det som var värst på hela förlossningen! När jag väntade tvåan så var jag mest orolig för att få dom där jäkla nålarna men det slapp jag !!!
Svar på tråden Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?