erfarenheter son ung bonusförälder
Jag är ung bonusmamma (22år och bonusbarnet 13år). Jag och hennes pappa har vart tillsammans i 4 år och vi har även en 3 månaders dotter ihop.
Hon är här lite som hon vill men bestämt varannan helg. Eftersom hon är här så lite så får man ingen direkt vardag med henne, hade gärna haft henne här oftare då hon är helt underbar med sin lillasyster, hjälper mig i stallet osv.
När hon har vart hos oss mer så är jag väldigt noga med att hon är mycket med sin pappa, tycker att det är viktigt att dom ägnar sig tid åt varandra. Eftersom redan från början har jag inte velat att hon ska känna att jag tar hennes pappa ifrån henne.
Vi kommer väldigt väldigt bra överens, hon kunde vara lite små grinig när hennes pappa och jag flytta ihop. Då jag också satte mina reglar på vad jag tyckte var okej, just för att hon har vart så bortskämd av sin pappa och inte lärt sig att uppskatta allt eller inte göra sakerna själv. Men det försvann snabbt:).
Men hon är 13 och i den åldern händer det mycket saker så klart att det blir jobbigt för henne men eftersom jag är ganska ung så har hon lätt för att prata med mig när det är något. Älskar den relationen vi har då hon pratar med mig om ALLT.