Inlägg från: UnikFamilj |Visa alla inlägg
  • UnikFamilj

knäcka läskoden?

Läskoden har alla mina knäckt tidigt. Stora tjejen var 4,5. Sonen var nog runt 2 kanske..? Eller 2,5. Lilla tjejen var 2,5 eller 3. Sonen läste jättebra när han var 3, helt galet. Lillan är så liten än att vi får se hur det blir. Stora tjejen läser bra för sin ålder, men har lite spatiala svårigheter och svårt med ögonmotoriken så läsningen tar tid på sig att automatiseras. Så det var inte helt enkelt även om hon var tidig i början..

• UnikFamilj

Japp, underbarn har jag en hög av - både underliga och underbara är de. Samtliga har en hel hög neuropsykiatriska diagnoser, sonen har autism med tilläggsdiagnos dyspraxi tex och har väsentligen inget tal. Men särbegåvad är han, så läsa, skriva, räkna och resonera etc är de styrkor han har att förlita sig på i ett hav av svårigheter. Inget är svart eller vitt...

• UnikFamilj
    Snällspiken skrev 2013-09-12 22:04:35 följande:
    Unik Familj: Låter intensivt och... aldrig långtråkigt!
    Cool Så sant..!
  • UnikFamilj

Min kommentar försökte tydliggöra just att det kan vara så olika, och att det där med att knäcka koden tidigt absolut inte behöver betyda att det sen flyter. Allt handlar inte om den, för vissa tar just det längre tid men sen funkar allt.

Svar på tråden knäcka läskoden?