• Uller

knäcka läskoden?

Min dotter har börjat 1:an nu för 11/2 månad sedan. Hon kunde inte läsa innan hon började och det har fortfarande inte lossnat.

Nu undrar jag ad som är normalt? hon har ju flera i klassen som redan kunde läsa när de började 6:års verksamheten.
    Är detta ngt som borde oroa mig?
    Själv kunde jag inte läsa och skriva inna jag började 1an men nu känns det som om de borde kunna detta snart. Särskilt som hon går i en integrerad 1-3 och de har många lektioner ihop. Hur ska hon kunna hinna med om hon inte kan läsa än?

Är det förväntat nu för tiden att man ska kunna läsa och skriva vid skolstart?

• Svar på tråden knäcka läskoden?
  • Uller

Jag har inte övat ngt speciellt med min dotter men när hon frågat hur man stavar det och det ordet så har jag visat genom att skriva det för henne. Hon har egentligen inte visat ngt stort intresse för läsning.

Har nu efter ca 1 månad i skolan haft inskolningssamtal med hennes lärare som säger att hon har lite svårt för ljudning. men de är ju ngr till som jobbar extra med det i klassen. Men känns ändå konstigt då jag undrar hur de ska hinna med i den integrearade klassen.

Har bett lärarna om extra övningar som vi kan träna på hemma.

Är det meningen att koden ska vara knäckt 1 månad in i ettan?

Svar på tråden knäcka läskoden?