sofie3 skrev 2009-10-05 13:05:06 följande:
Du låter precis som en. Vi har ett trevligt samtal där alla får prata fritt mm så fint så! Sen OM det inte har hjälpt så kanske vi får dra in raster eller iaf ha dessa barn under uppsikt, mm som om de inte finns möjlighet och massa chanser för barnen ändå att vara elaka mot det stackars barnet. Sånt där trams kommer från en lärare, blundar och tycker att de gjort sitt!
Ge dig nu! Det är ett allvarligt problem och det måste lösas. Jag tror att man löser det genom att samtala och vidta åtgärder där de behövs inte genom att prata i cirklar! Kalla det trams om du vill men det är knappast att blunda att ta tag i problemet och kräva en lösning!
Ditt jävla snack om att "skrämma barnen" däremot är skrattretande. hur menar du att man skulle skrämma barnen så att de sedan är snälla mot och kompisar med flickan?? Jag vill ha ett konkret exempel!
Jag gav dig ett konkret exempel på varför det kan funka att prata om det. Nämligen att man kanske får barnen att se allvaret i situationen EFTERSOM DET ÄR EN ALLVARLIG SITUATION.
Nu vill jag att du ger mig ett konkret exempel på hur man skrämmer barn till att bli vänner med någon??