• Jojjo841212

HJÄLP! vad är lämplig tid för en 6åring att lägga sej på???

som rubriken lyder....vad tycker ni??

• Svar på tråden HJÄLP! vad är lämplig tid för en 6åring att lägga sej på???
  • Mälaröbo

å vardagar la sig min 6-åring vid 19,30-20,00. Kom hon i säng 19,30 fick hon högläsning.
    Vi går upp ca 6,30.
    På helgerna har vi inga begränsningar om vi inte ska upp nån särskild tid dagen efter. Glada barn får vara uppe och ledsna och sura barn är trötta och behöver sova.

• Toddes mamma
    Mälaröbo skrev 2009-10-02 17:55:33 följande:
    å vardagar la sig min 6-åring vid 19,30-20,00. Kom hon i säng 19,30 fick hon högläsning. Vi går upp ca 6,30. På helgerna har vi inga begränsningar om vi inte ska upp nån särskild tid dagen efter. Glada barn får vara uppe och ledsna och sura barn är trötta och behöver sova.
    Klockrent!! Speciellt det sista!!
  • Jojjo841212

det låter ju ganska bra ja =) min kille har ett barn som behöver jättelång tid på sej för att somna... om hon lägger sej typ nio somnar hon kanske tolv (!!!) iofs är det ju helg när vi har henne, men vi försöker ändå få lite rutiner.

• Toddes mamma

Men om det tar så lång tid för henne att somna kanske hon behöver lite mer stimulans, testa att lägga en timme senare(bara hon inte blir gnällig) o som sagt lite mer aktiviteter kanske?

• Dezzie

Vår son lägger sig vid 20.00. Han vill inte längre ha högläsning, han vill titta på Simpson=) Så om han är duschad, tandborstad o klar vid 19.30 får han se på det, sen är det sängen direkt=)

• Rockenrola

här läggs våran 6 åring och våran 4,5 åring kl. 20.00 för dom ska upp kl. 07.00 på morgonen. men är dom extremt trötta kan de bli tidigare.. o helgen brukar det bli sängen vid 21.15

• perlita

Jag tror vi hade 8 tiden som läggdags vid 6 års ålder, men då var tandborstning och sånt klart innan. Vi gick upp vid 6.30, men stressade inte på morgonen då utan vi brukar gå upp lite tidigare för att vakna till ordentligt inför dagen.

Svar på tråden HJÄLP! vad är lämplig tid för en 6åring att lägga sej på???