• avlac

spisskydd??

Självklart spisskydd. För mig finns inget altenativ. Man kan inte ha full koll i alla lägen och de små krabaterna är sjukt snabba plus att saker som är förbjudna bara lockar mer och då passar de alltid på i ett obevakat ögonblick.
    Sen är det inte bara att de ska akta fingrarna för ett grythandtag som sticker ut över kanten lockar också och jag vill inte vara ansvarig för ett barn som dragit en kokande kastrull över sig!

• avlac

Spisskudd är ivägen, typ, första gången man lagar mat med det. Man vänjer sig. .Klart det blir skitigt men det blir ju spisen oxå. Trilla ner på golvet fattar jag inte... Ett spisskydd ska skruvas fast. sitter det löst fyller det ju ingen funktion, då kan ju barnet dra ner det.

Dessutom finns spisskydd som är nedfällbara för att skydda vreden när man inte använder spisen. Mycket bra ifall man har barn som gillar att vrida på vreden.

• avlac

Fina Fröken Lycklig skrev 2009-10-03 22:04:32 följande:

Spisskydd har vi tänkt ha, känns som en självklarhet! En liten fråga (om det är okej att jag lånar tråden lite, ts? ), om man har ett sånt spisskydd med en del som även skyddar knapparna.. är den knepig att fälla undan för en själv vid matlagning?Någon som har skydd även för ugnsluckan?? Vi har en äldre modell av spis/ugn där glaset i ugnsluckan blir oerhört hett, och förr fanns det ju som skyddgaller/nät att sätta för, men inte hittat sånt nånstans. Nån som vet???
    Vi har ett spisskydd som går att fälla upp och ner. När man inte använder spisen fäller/drar man ner det så att skyddet hamnar framför vreden och kan inte kommas åt. När man använder spisen fäller/drar man upp det och det ser ut som vilket spisskydd som helst. Superbra!
Svar på tråden spisskydd??