• Pia68

Äggdonator sökes!

Hej!

Min och min mans barnlöshetshistoria börjar bli helt jättesorglig nu! Efter ett års tålamodig väntan föll hela vår äggdonation en vecka innan allt skulle ske och vi får inte stå i några köer nu utan en donator och i augusti är jag för gammal (fyller 42) för att få göra detta alls i Sverige...

Så nu är vi istället tillbaka på ruta ett igen.

Nu letar och letar vi så mycket vi kan efter någon annan ängel som vill donera ägg! Eftersom ju detta är ett krav att man har någon som kan donera ägg i en korsdonation om vi överhuvudtaget ska få göra detta eftersom vi är över åldersgränsen för att få stå i de kommunala köerna.

Det är en så svår sak att fråga om så kanske det är bäst att ta det över internet med någon man inte alls känner? Det är ju så innerligt mycket förtvivlan att kämpa emot kring allt detta som säkert många här vet...

Vill du donera ägg så att vi kan få vårt efterlängtade barn?
    Känner du någon som kanske vill?
    Har du ett tröstande ord eller råd och tips?

Snälla skriv!

Sorgsen Pia som inte vill förlora hoppet

• Svar på tråden Äggdonator sökes!
  • Pia68

Hej Hannah!

Det är olika regler i alla län men vi bor i Stockholm och är också i kontakt med Uppsala och här nedan finns länkar där du kan läsa om deras regler kring äggdonation.

Om du skulle vilja eller känner någon annan som vill så hör hemskt gärna av dig till mig på min email: så hör vi av oss tillsammans till sjukhuset så dom vet att vi hör ihop så att säga.

Karolinska sjukhuset i Stockholm:
    www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Svart-att-fa-barn/Aggdonation/

Akademiska sjukhuset i Uppsala:
    www.akademiska.se/templates/page____29362.aspx

/Pia

• Pia68

Min emailadress halkade bort, den är piasnabelapoboxpunktse

Undrar om det funkar nu då?

/Pia

Svar på tråden Äggdonator sökes!