• Pia68

Äggdonator sökes!

Hej!

Min och min mans barnlöshetshistoria börjar bli helt jättesorglig nu! Efter ett års tålamodig väntan föll hela vår äggdonation en vecka innan allt skulle ske och vi får inte stå i några köer nu utan en donator och i augusti är jag för gammal (fyller 42) för att få göra detta alls i Sverige...

Så nu är vi istället tillbaka på ruta ett igen.

Nu letar och letar vi så mycket vi kan efter någon annan ängel som vill donera ägg! Eftersom ju detta är ett krav att man har någon som kan donera ägg i en korsdonation om vi överhuvudtaget ska få göra detta eftersom vi är över åldersgränsen för att få stå i de kommunala köerna.

Det är en så svår sak att fråga om så kanske det är bäst att ta det över internet med någon man inte alls känner? Det är ju så innerligt mycket förtvivlan att kämpa emot kring allt detta som säkert många här vet...

Vill du donera ägg så att vi kan få vårt efterlängtade barn?
    Känner du någon som kanske vill?
    Har du ett tröstande ord eller råd och tips?

Snälla skriv!

Sorgsen Pia som inte vill förlora hoppet

• Svar på tråden Äggdonator sökes!
  • Pia68

Hej Hannah!

Det är olika regler i alla län men vi bor i Stockholm och är också i kontakt med Uppsala och här nedan finns länkar där du kan läsa om deras regler kring äggdonation.

Om du skulle vilja eller känner någon annan som vill så hör hemskt gärna av dig till mig på min email: så hör vi av oss tillsammans till sjukhuset så dom vet att vi hör ihop så att säga.

Karolinska sjukhuset i Stockholm:
    www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Svart-att-fa-barn/Aggdonation/

Akademiska sjukhuset i Uppsala:
    www.akademiska.se/templates/page____29362.aspx

/Pia

• Pia68

Min emailadress halkade bort, den är piasnabelapoboxpunktse

Undrar om det funkar nu då?

/Pia

• Bette
    Pia68 skrev 2009-10-01 11:26:05 följande:
    Hej! Min och min mans barnlöshetshistoria börjar bli helt jättesorglig nu! Efter ett års tålamodig väntan föll hela vår äggdonation en vecka innan allt skulle ske och vi får inte stå i några köer nu utan en donator och i augusti är jag för gammal (fyller 42) för att få göra detta alls i Sverige... Så nu är vi istället tillbaka på ruta ett igen. Nu letar och letar vi så mycket vi kan efter någon annan ängel som vill donera ägg! Eftersom ju detta är ett krav att man har någon som kan donera ägg i en korsdonation om vi överhuvudtaget ska få göra detta eftersom vi är över åldersgränsen för att få stå i de kommunala köerna. Det är en så svår sak att fråga om så kanske det är bäst att ta det över internet med någon man inte alls känner? Det är ju så innerligt mycket förtvivlan att kämpa emot kring allt detta som säkert många här vet... Vill du donera ägg så att vi kan få vårt efterlängtade barn? Känner du någon som kanske vill? Har du ett tröstande ord eller råd och tips? Snälla skriv! Sorgsen Pia som inte vill förlora hoppet
    Har ni tittat på kliniker ute i Europa, det finns många bra där som genomför ÄD. Vi får vår pojke i början på dec. Kolla på det.

Bette
  • lyckolisa
    Pia68 skrev 2009-10-01 11:26:05 följande:
    Hej! Min och min mans barnlöshetshistoria börjar bli helt jättesorglig nu! Efter ett års tålamodig väntan föll hela vår äggdonation en vecka innan allt skulle ske och vi får inte stå i några köer nu utan en donator och i augusti är jag för gammal (fyller 42) för att få göra detta alls i Sverige... Så nu är vi istället tillbaka på ruta ett igen. Nu letar och letar vi så mycket vi kan efter någon annan ängel som vill donera ägg! Eftersom ju detta är ett krav att man har någon som kan donera ägg i en korsdonation om vi överhuvudtaget ska få göra detta eftersom vi är över åldersgränsen för att få stå i de kommunala köerna. Det är en så svår sak att fråga om så kanske det är bäst att ta det över internet med någon man inte alls känner? Det är ju så innerligt mycket förtvivlan att kämpa emot kring allt detta som säkert många här vet... Vill du donera ägg så att vi kan få vårt efterlängtade barn? Känner du någon som kanske vill? Har du ett tröstande ord eller råd och tips? Snälla skriv! Sorgsen Pia som inte vill förlora hoppet
    Hej!
    Inte ska du förlora hoppet! jag är 49 år och har just varit till den bästa kliniken vi har haft - i Kreta!
    www.fertilitycenter-crete.gr/
    Dyrt? Ja! Men dom har ett helt annat tänk än i Sverige och ex vis Finland. Vi har fått ett helt annat upplägg än vad vi fått någon gång förut och vi har gjort många IVF och ÄD.
    Lycka till och kom ihåg - Det är aldrig försent! På Kreta tar dom emot kvinnor tills dom är 50 år. Så du har många år på dig!
    Kram!
  • Bette
    Bette skrev 2009-10-01 12:44:34 följande:
    Har ni tittat på kliniker ute i Europa, det finns många bra där som genomför ÄD. Vi får vår pojke i början på dec. Kolla på det. Bette
    I Riga är åldersgränsen 50 också så du är inte för gammal. Det är bara att köra på.

Bette
  • MyPrecious

Hoppas verkligen att du får din efterlängtade lilla prins eller prinsessa! Känner ibland att dom som kanske inte blir så bra mammor inte har några problem med sin fertilitet medan dom som skulle bli världens bästa föräldrar kämpar och på väge krossar sina hjärtan flera gånger o. Livet är inte alltid rättvist! Har en vän som drabbats av en hemsk sjukdom som tvingats gå igenom en massa undersökningar och fått höra att hon är närmast steril. Världens finaste människa! Skulle jag kunna hjälpa alla kvinnor i världen så skulle jag......kramar

• LJ2

jag blev seriöst nyfiken..

hur funkar det ? eg.. ?
    jag har läst o allt stämmer på mig..
    jag e klar med mina barn, har fått 3 st o vill inte ha fler.. fyller 29 o varken röker, har missbruk eller sjukdom..

nån som vet hur det där med att simulera så man får fler ägg funkar?

kan man läsa mer utförlig info än de länkarna som fanns?
    alltså mer om hur kvinnor som gjort det upplevt det?
    om det är smärta nångång?
    eller andra biverkningar av medel o sprutor? *totalt livrädd för sprutor eg, men men*
    alltså, mer info än den som finns helt enkelt.. =)

* 3 underbara busfrön *
  • Bette
    LJ2 skrev 2009-10-01 23:21:02 följande:
    jag blev seriöst nyfiken.. hur funkar det ? eg.. ? jag har läst o allt stämmer på mig.. jag e klar med mina barn, har fått 3 st o vill inte ha fler.. fyller 29 o varken röker, har missbruk eller sjukdom.. nån som vet hur det där med att simulera så man får fler ägg funkar? kan man läsa mer utförlig info än de länkarna som fanns? alltså mer om hur kvinnor som gjort det upplevt det? om det är smärta nångång? eller andra biverkningar av medel o sprutor? *totalt livrädd för sprutor eg, men men* alltså, mer info än den som finns helt enkelt.. =)
    Googla det är mitt tips och sedan så kan du gå in på universitetssjukhusens hemsidor.

Bette
  • Abrakadabra

Jag skulle tro att äggstimulering inför äggdonation funkar som vid ivf, skillnaden är bara att när äggen är mogna och plockas ut ur dig så förs de förstås inte tillbaka till dig efter befruktningen utan till den kvinna som du donerar till.

Jag har genomgått ivf. Jag var inställd på att behandlingen skulle bli väldigt jobbig både fysiskt och psykiskt men jag överraskades hela tiden av hur lätt allt var. Jag är dock medveten om att vissa tycker att behandlingen är väldigt jobbig ... Googla på ivf så får du veta mer om hur behandlingen går till och hur olika personer upplever det.
    Du får gärna inboxa mig också om du har frågor. Jag är gravid nu (första återföringen misslyckades, men andra, då jag fick tillbaka ett embryo som varit fryst), men med min erfarenhet från att vara barnlös tycker jag att det är toppen ifall fler vill donera ägg.

• Marelb
    LJ2 skrev 2009-10-01 23:21:02 följande:
    jag blev seriöst nyfiken..

hur funkar det ? eg.. ?
    jag har läst o allt stämmer på mig..
    jag e klar med mina barn, har fått 3 st o vill inte ha fler.. fyller 29 o varken röker, har missbruk eller sjukdom..

nån som vet hur det där med att simulera så man får fler ägg funkar?

kan man läsa mer utförlig info än de länkarna som fanns?
    alltså mer om hur kvinnor som gjort det upplevt det?
    om det är smärta nångång?
    eller andra biverkningar av medel o sprutor? *totalt livrädd för sprutor eg, men men*
    alltså, mer info än den som finns helt enkelt.. =)
    Att följa någopn blogg... tex min här på FL... Man lär sig mycket av det och det var så jag gjorde. Sen har vi donatorer en egen tråd också här på forumet! Välkommen!
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
Svar på tråden Äggdonator sökes!