• Christina77

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Hej!
    Måste bara få klaga lite, nu har L brutit andra benet!!!
    1 ben i gips, och nu 1 ben i sträck. Op gick snabb 1 tim. Men med mina hormoner som är ÖVERALLT så var det inte lätt att inse att benet är av vi måste in till akuten.
    Men godingen är ju bara för tålig, hon sitter och förklarar för pappa att chokladpudding får man bara om man brutit benet så du får ingen pappa.
    Jag älskar den ungen och skulle så gärna byta med henne.
    Just nu är livet tungt. Som tur var så var Micke på väg hem så denna op slapp jag att sitta ensam och gråta under op, denna natten tar M så jag är hemma och packar lite till och ska tvätta lite.
    Så skönt att man kan vända sig hit och bara häva ur sig allt.

• Christina77
    johlinn skrev 2009-10-24 17:01:09 följande:
    Åh nej Christina, vad jobbigt för henne Vet du vad som hände?
    Nej, men ortopeden sa att den var ett spiralbrott, tror jag att det heter,.
    Så antagligen så har hon vridit på benet så mycket att det brutits, och då hennes skelett är så tunt så kunde de inte fixa det med skruv och gips utan det fick bli i sträck i stället.
    Men de la henne i en transportsäng på en gång så de har nog tänkt att vi ska åka hem ialla fall.
    Måste bara tillägga att vi har världens bästa ortoped och ligger på världen bästa avd, dast man vill ju hem ändå.
  • Christina77

Tack allihop. Styrkekramar hjälper. L ska ligga i sträck i 3 veckor efter det så borde det funka med "vanligt" gips. Iom att L har så tunt ben så funkade dt inte med skruv, det hade vår ortoped redan kikat på.Har även världen bästa man som sa till de på jobbet att nu SKA jag jobba på kontoret i 6 veckor, inget resa, han är lite rädd att jag ska gå in i väggen.
    Nu blir det tv och lite tröstgodis.

• Christina77

ÄNTLIGEN!
    Vi har fått åk hem på permission, lite bökigt MEN vi är på hemmaplan i några veckor, om inget händer(peppar, peppar).

Ang trosor med skydd i hade vi såna ett tag, det fungerade inte för oss för L läckte för mycket mellan rik då, men det kan ju funka för er.

Vilken energi man får bara man kommer hem igår efter vi kom hem så hann jag frosta av frysen och städa skafferiet, nu på morgonen så har jag akat lite att fylla frysen med, hoppas att det håller i sig....

• Christina77
    catmat skrev 2009-11-05 07:14:30 följande:
    I morgon bär det väg till uppsala för operation på måndag. Jag börjar känna av "j" smärtor i händer och fötter och bakhuvud.
    Så skönt att det blir gjort, tänker på dig och er.
  • Christina77

Nu har vi varit in till sjukhuset med förhoppning om att de skulle "släppa ner" benet på L, nehe 3-4 veckor till i sträck. Nu börjar hon bli riktigt lortig och rastlös och jag som hade lovat rullisen. Fast det är ju för hennes skull men jag håller mina tummar att hon kan komma ur till luciafirandet på dagis.
    När vi bar på avd så kom "våran" underbara sköterska och kikade på såret så det känns bra.
    Har ett stort sår som en femkrona ungefär som är väldigt djupt som hon fick vid 1:a benbrottet för 7 veckor sen, det är lite på grund av det som dom inte vill släppa ner L.
    Nej nu kommer gubben med pizza.

Jag får fortsätta gnälla nån anna dag.

Catmat: hur har det gått?

• Christina77

Karin 86: Vi har haft en hel del benbrott och vet vad ni går igenom, hoppas att de är nöjda i göteborg oxå så de inte ska greja med det där oxå.
    Gissa om jag kände mig som en dålig mamma när L hade brutit BÅDA benen!!
    Skönt ändå att lilltjejen mår bra.

• Christina77

Hej!
    Är så lycklig har vart på rul idag och allt såg bra ut, L var så stolt när hon fick visa bilden för moster.

• Christina77

Nu när L ligger i sträck så funkar det inte så bra med avförinen, ringde till avdelningen som vi har permiss från igår ang detta, fick ringa 3 ggr under dagen då inget fungerade.
    Till sist så fick vi tag på ett apotek som hade öppet söndag em så vi kunde köpa klyx och lactuos, hade det inte funnits nåt öppet så hade vi givetvis fått på avd, nåt som irriterar mig lite är att dom säger -vi brukar skriva ut sånt till dom som ligger i sträck, konstigt att ingen tagit det med er ni har ju legat såhär i över 4 veckor.
    Som vi har kämpat och krt med resulax, misrolax och L har haft så ont i magen och det har vi ju berättat flera ggr.....
    Det som jag funderar mest över är mängden klyx, hur mycket använder ni?
    Nu har våran prinsessa börjat fråga hur länge till ska man ligga såhär egentligen?
    Så vi har gjort en liten kalender där hon kan kryssa dagarna som är kvar.

Till en annan sak: Vaknar på nätterna av att det sparkar, är så lycklig.

• Christina77
    Karin86 skrev 2009-11-22 20:59:18 följande:
    Bra att höra er a tips nu när vi sanrt själva ska kolla på alla hjälpmedel som toalett och rulle... det går så fort!!! har själv leget i influensa så mannen har fått vara hemma i veckan och ta hand om lillan, har varit super dålig :S...en fråga, när ni klyxar era barn, har dom alltid fast avföring då? B brukar ha det och lite löst på slutet när det sista klyxet kommer... men nu har det varit jätte löst / rinnande i några veckor och det känns inte bra :S... kan det vara det? Ska pröva och ta lite mindre klyx kanske.. hur mycket tar ni till era barn?en fråga till, e det inte svårt att rika en flicka på toan? ser ju itne hennes urinrör ju som jag gör när hon ligger på skötbordet ju :P?
    Ang rik på toaletten: Så tycker både jag och L:s pappaoch L:s mormor att det blir en bättre, mer naturlig vinkel, rätt upp så att säga. Man ser ju inte men för oss funkar det bättre.
    Däremot blev det svårt att rika henne nu när hon ligger ner, är ju inte van det längre.
  • Christina77

Hej!
    Nu är vi nerfirade och hemma efter en natt på sjukhuset, L bara fnittrade när jag sa att jag skulle hämta rullisen i bilen och hon har varit inne på sitt rum hela eftermiddagen.
    Lycka.

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7