Blir galen av att vara hemma med bebisen
Kan det vara gnället från ditt barn som är jobbigt för det kan tära på den mest starka mamman. Man kan knäckas.
Kan det vara gnället från ditt barn som är jobbigt för det kan tära på den mest starka mamman. Man kan knäckas.
Det blir ju lätt bara barnprat i lekparker och jag går ofta och shoppar i stan...itne så bra för kontot...
Vad är det annars som är så jobbigt. Urmysigt att kramas och gosas. Min unge bli lätt rastlös så jag måste hitta på nya saker hela tiden annars kommer gnället...
Kan det vara så att ungarna är på en mycket lägre nivå än oss vuxna så att vi inte stimuleras på det sättet som barn gör. Vi behöver liksom mer vuxenprat?
Hur går det för ditt barn på dagis? Funkar allt bramed tider och så? Läser du till lärare?
Jaha, kommer du aldrig att jobba? Hur har ni råd?
Eisa, Lever ni väldigt enkelt då? Jobbar du något extra och hur länge får du ta CSN-lån? KRAM
Vitsen med den långa föräldarledigheten är väll att man som mamma ska få möjlighet att riktigt lära känna sitt lilla barn och att sitt barn ska lära känna sin mamma och sin pappa med naturligtvis innan det är dags att själv bege sig ut i vida världen.
Så det är ju viktigt att göra sin lediighet så bra som möjligt.
Ok, så du tar CSN-lån. Kul att höra hur du gör. Kram.
Det är nog lättare att bli galen den dagen man börja jobba. Då har man tider att passa. man kan bli stressad och hela tiden vara disträ. Låter det bättre?
Men att ta hand om sitt barn är väll att ha något att göra om något. Tycker det hela tiden är något att göra.