• bebbegos

Blir galen av att vara hemma med bebisen

Det är inte det att jag inte tycker om mitt barn eller att vara med henne. Men jag håller på att bli tokig av att bara vara hemma med henne och att inte få jobba.
    Så nu undrar jag om någon här vet vad det är som gäller vid tjänstledighet och att avbryta tjänstledighet. En kompis till mig säger att man har rätt att återgå till sitt arbete om man anmäler detta minst 2 mån i förtid. Jag tror däremot att sådant har med vilken anställning man har. Jag är kommunanställd.
    Min man och jag hoppas på en lösning som kan bestå i att jag jobbar 2 dgr/vecka och han 3 dgr/vecka.

Min främsta fråga är egentligen bara om man kan avbryta en pågående tjänstledighet?

Det känns som att jag kommer hamna på psyket om jag inte får jobba... eller iaf bli sjuskriven pga depression.

Det spelar ju ingen roll hur mycket babysång, öppet kyrkis, promenader, shopping man tar sig för, det blir tradigt i längden (för mig). Jag är fullt medveten om att alla inte känner på samma sätt!

• Svar på tråden Blir galen av att vara hemma med bebisen
  • bebbegos

Åh gud vad skönt att så många känner igen sig... blir alldeles tårögd av lättnad. Trodde jag var ensam om den här känslan...

Iaf så ska jag ta kontakt med min chef under veckan och förklara läget och mitt önskemål...
    Ja det är en tjej som har vik för mig... men hon har fått hela min tid ut tror jag... däremot är ytterligare en fast-anställd mammaledig och hon har förmodligen föräldraledigt kortare för en annan vikarie har bara december ut.

Ska skynda mig ringa chefen så kanske detta går att lösa.

Tack för alla uppmuntrande svar!

• bebbegos

Det är väl helt enkelt bara att acceptera att alla inte kan tycka och känna lika i det här sammanhanget! Vi är olika, that's it! Tvivlar skarpt på att någon som hänger på fl inte skulle vilja vara med sitt barn, det är förstås inte det det handlar om.

Hur som, jag har kontaktat min chef och hon ska komma hit på måndag och då ska jag berätta om hur läget är. Hoppas att hon kommer förstå och att hon kommer jobba på att lösa detta på bästa sätt för alla parter. För övrigt är helgjobb icke att tänka på för mig... jobbar som förskollärare...

Mannen och jag har kommit överens om att jag ska jobba 2dgr/vecka och han 3 eller tvärtom... beror lite på vad de säger på våra jobb. Vad som är lämpligt och enklast...

Känns iaf mycket bättre nu!

Svar på tråden Blir galen av att vara hemma med bebisen